کد خبر: ۱۱۱۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱ 30 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک گیلان عبدالحسین حسن پور در خصوص روند بررسی پرونده در کمیسیون ماده ۹۹اظهار داشت:ساخت و ساز غیر مجاز خارج از حریم شهر یکی از مهم‌ترین مشکلات اساسی است که طبق قانون مالکین اراضی و املاک قبل از ساخت و ساز بنا باید از بخشداری ؛بنیاد مسکن؛استعلامات جهادکشاورزی وزیست محیطی رادریافت نمایندوسپس مبادرت به اخذ پروانه ساختمانی نمایند.
وی بیان کرد:روند بررسی تخلفات ساختمانی طی گزارش اولیه توسط واحد اجراییات به بخشداری ، بعد از بررسی توسط کارشناسان جهت رسیدگی به کمیسیون ماده ۹۹ ارسال می‌گردد.
حسن پور تصریح کرد دریکسال اخیر ۸۲پرونده تخلف ساخت ساز غیر مجاز به کمسیون ماده ۹۹ارسال گردیده و۲۵پرونده دیگر نیز بعداز بررسی کارشناسان به کمسیون تخلفات استانداری ارجاع می گردد
وی گفت: پس از بررسی پرونده‌های ارسالی در کمیسیون ماده ۹۹، برای این قبیل پرونده‌ها تعیین جریمه سنگین و یا حکم تخریب صادر خواهد شد.
وی درهمین راستا گفت: با تاکید دکتراسدا الله عباسی نماینده عالی دولت درگیلان در روستاها نیز نباید این میزان تخلف ساخت و ساز انجام شود، البته از سوی دیگر نباید عرصه را به مردم تنگ کنیم و همچنین باید به مسکن مردم توجه شود اما باید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز وبی رویه راگرفت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار