استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: مردم استان کرمانشاه نیازمند این هستند که فرهنگ کار را فراگرفته و این موضوع در میان آن‌ها نهادینه شود.
کد خبر: ۱۱۱۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹ 01 July 2023

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ کار در کرمانشاه/کرمانشاه نیازمند مدیران جهادی استبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز (شنبه) در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه در چهل و چند سال گذشته مجموع تحولاتی را پشت سر گذاشته که در زندگی یکایک ما اثرگذار بوده، خاطرات خوشایند و ناخوشایندی را گذرانده و دوره‌های پیروزی، شادی و افتخار و زمان‌های تلخ و دردآوری را تجربه کردیم.

وی افزود: برای ما که در این اقلیم رشد و زندگی کردیم گاهی مواقع اشاره و ارجاع به این مناسبت‌ها همراه با نیاز ماست.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: یک رویکرد برای گفتگو از کرمانشاه معرفی تلخ و سیاه است و یک رویکرد این است که تلخی‌ها را نبینیم و صرفا از واقعیات فاصله بگیریم و رویکرد سوم دیدن مشکلات و مسائل استان همراه با ظرفیت‌های موجود است.

وی با تاکید بر اینکه کرمانشاه باید به دست کرمانشاهیان ساخته شود، عنوان کرد: نزدیک‌ترین‌ها باید دلسوزترین‌ها باشند و به میزانی که مردم این اقلیم برای خود و آینده تلاش کنند آینده به دست می‌آید.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: اگر بخواهیم برای سرنوشت بهتر حرکت کنیم راه این اقدام باید از درگاه عالمانه و مجاهدانه باشد و ما در استان کرمانشاه باید با تکیه بر این کلام حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: سخنان رهبری در سفر به کرمانشاه، مجموعه مصوبات رئیس جمهور و هیئت دولت و بررسی مدیران مواردی است که در رفع مشکلات استان کرمانشاه از آن در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی از آن بهره گرفتیم.

وی بر ضرورت انجام اقدامات اساسی در استان کرمانشاه از جمله صنعت، کشاورزی و ملحقات آن تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه هنگام پذیرش مسئولیت استانداری کرمانشاه درصدی از مصوبات بودجه سفر ریاست جمهوری (جذب یازده هزار میلیارد تومان از حدود ٨٠ میلیارد تومان مصوبه سفر رئیس جمهور) تخصیص شده بود، اما هم اکنون بیش از ٢ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان تخصیص بودجه داشتیم.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: قرار است ٢ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان دیگر هم تعهد کرده و جذب کنیم.

وی عنوان کرد: امید است تعهدات سفر اول را محقق کنیم و در سفر دوم از ظرفیت‌های جدید بهره بگیریم، نمونه آن تامین زمین برای اجرای طرح مسکن است که با پیگیری‌های انجام شده ١٠٠ درصد نیاز ما تامین شد.

 

احصا مقدمات طرح احداث مسکن پنج هزار و ۴٠٠ واحدی در کرمانشاه

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به احداث مجموعه پنج هزار و ۴٠٠ واحدی از سال ٩٨ بیان کرد: این طرح هم تا حدود یک ماه گذشته متوقف مانده بود که با پیگیری‌های لازم طی ٢ هفته گذشته احداث این تعداد واحد را در استان کرمانشاه احصا کردیم.

وی با اشاره به تسطیح مجموعه هشت هکتاری در شهرستان صحنه عنوان کرد: در شهرستان‌های سنقر و روانسر هم همین اتفاق افتاد که نیازمند تلاش و پیگیری است.

این مسئول تشریح کرد: استان کرمانشاه نیازمند مدیران و همکارانی است که با روحیه جهادی پای کار بیایند و نیازمند مدیرانی هستیم که در مجموعه بدنه اجتماعی فعال باشند و در عموم مردم هم بیش از آنکه به کار نیاز داشته باشیم به فرهنگ کار نیاز داریم.

وی افزود: من به عنوان یک مدیر باید فرهنگ کار مجاهدانه را بشناسم و به آن عمل کنم، جوانان کرمانشاهی بیش از آنکه به کار احتیاج داشته باشند باید برای کار احترام قائل باشند.

صحرایی اضافه کرد: در این مدت بنای ما بر این بوده رقیب کسی نباشیم و از هر کسی که بتواند آورده و ارزش افزوده‌ای برای کرمانشاه ایجاد کند استقبال می‌کنیم.

وی در ادامه از فعالان استان کرمانشاه از جمله حوزویان، دانشگاهیان، کشاورزان و سرمایه‌گذاران در سطوح مختلف دعوت کرد تا در حل مشکلات استان کرمانشاه کمک کنند.

 

صحرایی با بیان اینکه از نتایج مطلوب در استان کرمانشاه فاصله داریم، تشریح کرد: سه ماهه نخست امسال در موضوع ایجاد شغل و تعهد آن بدون اینکه در آمار دخالت داشته باشیم رتبه چهارم را به دست آوردیم.

 

برنامه ریزی برای توانمندسازی استان کرمانشاه با کمک قرارگاه محرومیت زدایی

صحرایی خاطرنشان کرد: پنجشنبه و جمعه گذشته با پیگیری‌های مفصل و بررسی‌های کارشناسی مجموعه توافقات مفیدی را برای استان کرمانشاه شاهد بودیم که در زمان مقرر می‌توانیم آن را محقق کنیم و آن یک توافق چند وجهی برای محرومیت زدایی بود.

وی اضافه کرد: قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) با استفاده از توان نهاد‌های محرومیت زدا و نهاد‌های حمایتی در کشور و بعضی بنیاد‌های توانمند مالی و استفاده از ظرفیت مغتنم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور تمرکز خوبی را در استان کرمانشاه داشته است.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: از طریق گفتگو‌ها توافقات خوبی را برای استان کرمانشاه رقم زدیم که در بسیاری از شاخه‌ها منحصر به فرد است و این قرارگاه به طور خاص در محرومیت زدایی حاکم است.

وی یادآور شد: در همین راستا برای محرومیت زدایی ماندگار و توانمندسازی بنیه استان کرمانشاه به توافق رسیدیم و با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) قرارداد ١٠ بندی در زمینه‌های مختلف کاری منعقد کردیم.

 

پیش‌بینی ٣۶٠ هزار هکتار زمین در کرمانشاه به منظور انجام فعالیت‌های ٱبخیزداری

 

استاندار کرمانشاه گفت: با دوره خشکسالی مواجهیم و ذخایر ما دچار آسیب جدی شده یکی از کار‌های قرارگاه ظرف چند سال آینده در همین راستا تحت پوشش قرار گرفتن ٣۶٠ هزار هکتار زمین برای فعالیت‌های آبخیزداری است.

وی ادامه داد: در کنار این حجم از وسعت آبخیزداری ساخت ۵٠ کیلومتر کانال آب در استان کرمانشاه، ١٠ هزار کیلومتر خطوط لوله آب برای مصارف کشاورزی هم در دستور کار قرار گرفته است.

صحرایی تاکید کرد: علاوه بر تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه باید در این ۶ ماه و چند روز به هدرفت آب توجه کنیم و به موازات این کار گردش آب تصفیه شده در رودخانه قره سو هم مورد توجه است.

وی تشریح کرد: تغییر فضای مدارس کانکسی به سازه‌های مستحکم برای مدارس روستایی در بهداشت و درمان، ساخت ٩ خانه بهداشت و مرکز فوریت‌های امدادی در مسکن محرومین، ساخت و تحویل تا ۶٠ هزار واحد مسکن برای محرومین تحت پوشش نهاد‌های حمایتی و بعد دهک‌های اول، دوم و سوم جامعه با انواع کمک‌ها به مردم که قابلیت دسترسی داشته باشد هم از اقدامات دیگری است که توسط این قرارگاه انجام می‌شود.

استاندار کرمانشاه ابراز کرد: ساخت ۶ هزار واحد در بافت فرسوده هم اقدام دیگری است چرا که در شرایط فعلی بافت فرسوده یک تهدید است و قرارگاه محرومیت زدایی برای تغییر بافت فرسوده به بافت مستحکم نیاز دارد.

وی تاکید کرد: رهاسازی ساخت راه‌های روستایی، مرمت و بازسازی یک هزار و ۵٠٠ کیلومتر راه روستایی و ساخت سه کیلومتر جاده مرزی معروف به جاده برکت از انتهای قصرشیرین تا انتهای خسروی، آبرسانی ۵١١ روستا در معرض تنش آبی هم از دیگر اقدامات در استان کرمانشاه است.

 

ساخت و تجهیز ١٠٠ زمین چمن مصنوعی در کرمانشاه

 

صحرایی گقت: در امنیت غذایی، ارتقا و بهره‌وری از دام‌های سبک، ٢١۶ هزار رأس با تامین ٨٠٠ میلیارد تومان تسهیلات، در حوزه عشایری ٧٠٠ کیلومتر راه عشایری و حفر پنج حلقه چاه در محل اصلی تردد عشایر و نصب ٣٠ مخزن آب در مسیر تردد عشایر هم انجام خواهد شد.

وی اذعان کرد: در مجموعه ورزشی هم ساخت و تجهیز ١٠٠ زمین چمن مصنوعی را خواهیم داشت که ظرف مدت سه ساله برای استان کرمانشاه قابل حل است.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در قرارگاه محرومیت زدایی ٧٠ درصد آورده از سوی قرارگاه و ٣٠ درصد از مجموعه استانی تامین می‌شود.

وی افزود: به این ترتیب ٧٠ درصد به بودجه و به بنیه کار عمرانی استان کرمانشاه اضافه شده است و با این قرارداد ٧٠ درصد به ظرفیت آبرسانی ما افزوده می‌شود.

صحرایی در پایان ٢ بازوی اصلی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) را نیروی زمینی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه (قرارگاه نجف) و سپاه استانی عنوان کرد و گفت: هزینه تمام شده این پروژه‌ها برای استان کرمانشاه پایین‌تر از بسیاری از تعهدسپاری‌های مشابه خواهد بود. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار