مدیرکل مدیریت بحران استان در جمع 80 سمن استان:
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با حضور در دوره آموزشی کمک های اولیه سمن ها، نقش سازمان های مردم نهاد را در حوادث و بحران ها انکار ناپذیر دانست و اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد به عنوان قشر تاثیر گذار از جایگاه ویژه ای برخوردار است و باید از این ظرفیت برای ارتقا آمادگی و تاب آوری جامعه بهره برد.
کد خبر: ۱۱۱۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷ 03 July 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدعلی ملک زاده اظهار کرد: اداره کل مدیریت بحران با همکاری دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری در راستای ارتقا سطح آمادگی سمن ها دوره آموزشی کمک های اولیه را برگزار کرد تا سمن های فعال آمادگی بیشتری در برابر حوادث و سوانح داشته باشند.

وی افزود: بر اساس تفسیر آیات قرآن ارزش نجات یک انسان به اندازه نجات همه انسانهاست و این بالاترین پاداش برای امدادگران است.

دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان افزود: نقش سازمان های مردم نهاد در بخش های پیشگیری، مقابله، بازسازی و بازتوانی مشهود است و ما وظیفه داریم تا با هم افزایی و تعامل با این سازمان ها، هم در زمینه فرهنگ سازی برای افزایش آمادگی مردم و هم مدیریت میدانی در برابر حوادث و بحران ها تعامل داشته باشیم.

در این دوره آموزشی که توسط سید محمدحسین طباطبايی کارشناس سازمان اورژانس استان ارائه شد، سمن ها با تعاریف و مفاهیم فوريت هاي اضطراري و پزشكي، كنترل زخم و خونريزي، ارزيابي مصدوم و محيط، احياي قلبي و ريوي آشنا شدند .

با توجه به اعلام آمادگی شركت كنندگان در دوره مذكور برای دوره آموزشی پس از ارائه آموزش‌های لازم در خصوص مدیریت بحران، کارگاه عملیاتی نیز به همین منظور برگزار خواهد شد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار