شهردار شیراز همچنین در خصوص محور کمربندی جنوب گفت: امروز معتقدم کسی که وارد کمربندی شیراز می شود وارد قتلگاه شده است و هر نوع خودرو سبک و سنگین و موتور سیکلت در این محور ترددد دارد.
کد خبر: ۱۱۱۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 04 July 2023

تابناک فارس به نقل از ایلنا: در اولین نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با شهردار شیراز ضمن ارائه دیدگاه‌های اهالی رسانه مطالبات، نقدها، نظرات و راهکارهایی در زمینه‌های مسائل مختلف شهری همراه بود و عناوینی همچون ترافیک، مدیریت سدمعبر بارفروشان و دستفروشان ، بافت تاریخی شیراز، باغ های قصردشت انتخاب مدیران و معاونان شهرداری و ... مسائل مختلف شهری و فرهنگی نیز مطرح شد.

شهردار شیراز در این نشست با اشاره به اینکه درحال حاضر توازن فرهنگی در شهر شیراز مقداری به هم ریختگی دارد، عنوان کرد: این وضع باید ساماندهی شود و فرهنگ شهروندی و طرح شیراز به عنوان شهر فرهنگ شهروندی ‌در صورتی که ارتقا پیدا می کند که خیلی از مسایل ساماندهی می شود.

محمد حسن اسدی بیان کرد: در این نشست ۵ محور پذیرش انتقادات و رفع آنها، بررسی مستمر آن و گزارش دهی به مردم، ارتباط مستمر فصلی و ۶ ماهه با اصحاب رسانه، مشارکت مردم به عنوان مطالبه گران در این نشست ها و امیدافرینی برای مردم باید محقق شود.

اسدی تصریح کرد: به عنوان مدیریت شهری وظیفه داریم که نه در شعار بلکه در عمل امید آفرینی کنیم.

وی گفت: معتقدم که اگر امروز اگر پای کار نباشم و مدیریت در حوزه های مختلف نشود، نتیجه دلخواه محقق نمی شود کما اینکه شهرداری شیراز امروز به عنوان شهرداری مقتدر، پیشرو در خیلی از بخش ها است.

شهردار شیراز در خصوص حوزه خدمات شهری و معضل سد معبر بار فروشان و دستفروشان گفت: از این بابت از مردم عذر خواهی میکنم و معتقدم نگاه چکشی در این حوزه با معیشت مردم تناقض دارد و این موضوع ما را بر سر دوراهی معیشت عده ای و سد معبر و ایجاد سختی در عبور و مرور مردم قرار می دهد.

اسدی افزود: در این باره با اصناف، دادستان شیراز و پلیس راهنمایی و رانندگی جلسه داشتیم و موضوع سد معبر بررسی شد که کار حساسی است و دغدغه هر روز و همیشگی ما است .

طرح زوج و فرد به صورت آزمایشی اجرا می شود

وی در حوزه مسائل ترافیکی با اشاره به شهرهایی که مشکل ترافیک حل شده است، یادآور شد: در این شهرها طرح ترافیک، طرح زوج و فرد و یا خطوط بی ار تی سریع استفاده می شود.

شهردار شیراز تصریح کرد: در شیراز خطوط بی ار تی از شهرک گلستان تا میدان نمازی در کمتر از یکماه برای این مسیر پر ترافیک اجرا خواهد شد و همچنین در حوزه ترافیک احتمالا طرح زوج و فرد به صورت آزمایشی اجرا می شود.

اسدی همچنین با اشاره به آمار بالای استفاده از حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ جهان گفت: در این شهرها مترو را سرلوحه کار خود گذاشته اند و روزانه جمعیت بالایی با مترو تردد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: خط یک مترو شیراز زمان مرحوم آیت‌الله رفسنجانی کلنگ‌زنی و سال ۹۶ به شکل کامل افتتاح شد؛ اما سرعت اجرای خط ۲ به حدی بوده که امیدوار هستیم فاز یک آن را تا دهه فجر امسال و فاز دوم را تا تابستان سال ۱۴۰۴، آماده افتتاح کنیم.

وی افزود: در شیراز خط یک مترو به طول ۲۷ کیلومتر طی ۱۶ سال و ۳ فاز به بهره برداری رسیده است که یک فاز در میدان نمازی، یک فاز در زند و یک فاز در میدان الله است و امروز ۱۲۰ هزار نفر از مترو روزانه استفاده می کنند.

به گفته اسدی خط دو مترو از میدان قهرمانان تا میدان امام حسین که به بهره برداری رسید به صورت دو شیفت کرده ایم و خط سه از چهاراه معالی اباد تا شهرک گلستان شروع شده است و تا اخر خردادماه دستگاه دمونتاژ و تا اخر تیر مونتاژ می شود و بعد از ان دستگاه تی بی ام وارد و به معالی اباد بیرون می رسد.

وی افزود: در این زمینه خط دو و سه مترو در اولویت ما است و شبانه روز کار می کنیم و خط دو قهرمانان تا میدان امام حسین نیز به زودی دو طرفه و ۴ ساعت کار فعلی افزایش خواهد یافت.

شهردار شیراز با اشاره به تصویب طرح جامع ترافیک حمل و نقل گفت: شهرداری شیراز با همکاری بانک شهر مجوز ۱۰۰۰ دستگاه خودرو تاکسی را داده است که با مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان است

اسدی گفت: همچنین خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در برنامه است و امسال ۱۰۰ تا ۱۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری می شود.

وی با بیان اینکه ترافیک مهم ترین دغدغه و درخواست مردم است، در خصوص دوچرخه های بیدود گفت: موضوع بیدود در دادگاه مطرح است و پیگیر هستیم تا بیدود را به سرانجام برسانیم.

اسدی با بیان اینکه بالاتر از رایگان شدن حمل و نقل ارائه خدمات با کیفیت است، یادآور شد: تا شهریور و مهرماه المان های پیشنهادی که دریافت شده است بررسی و در شب عید المان های خوب و زیادی خوایم داشت.

شهردار شیراز همچنین در خصوص اشتغال بازنشستگان و ورود نیروهای جدید به شهرداری گفت: حتی یک بازنشسته را به کار نگرفته ایم و ۳۵۰ نفر را بازنشسته کردیم و همچنین طی ۹ ماه گذشته یک نفر نیرو حتی راننده به مجموعه شهرداری اضافه نشده است.

وی ابرازامیدواری کرد که بتواند تحولی بزرگ را در مجموعه شهرداری رقم بزند.

اسدی با اشاره به اینکه در حوزه پسماند امروز به عنوان طلای کثیف شناخته می شود، خاطرنشان کرد: در شیراز هفته ای ۳ الی ۴ بار و ۲ روز یکبار زباله جمع آوری و شیراز جز تمیزترین و پاکترین شهرها است.

وی تصریح کرد: در بودجه امسال برای اولین بار ۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان درآمد پایدار دیده شده است.

 

کمربندی شیراز قتلگاه شده است

شهردار شیراز همچنین در خصوص محور کمربندی جنوب گفت: امروز معتقدم کسی که وارد کمربندی شیراز می شود وارد قتلگاه شده است و هر نوع خودرو سبک و سنگین و موتور سیکلت در این محور ترددد دارد.

اسدی با اشاره به اینکه ۱۸ کیلومتر از این محور از پل امام حسن به دلیل وجود شهرک های اطراف شهرداری شیراز ورود کرده است، ابراز کرد: این محدوده مصوبه شورا است و طرح تهیه شده است و ساماندهی به زودی انجام می شود.

وی همچنین درباره بافت تاریخی شیراز نیز گفت: امروز بافت سر و ته مشخصی ندارد اما در شیراز به انصاف حفظ و حراست از بافت شده است و آن را حفظ کرده است و باید اصلاح قوانین در حوزه بافت شود.

اسدی گفت: معتقدم شیراز مانند خیلی از کلانشهرها باید میدان مرکزی با ظرفیت بالای جمعیتی داشته باشد و توسعه ارگ کریمخان برای فضای شهری داشته باشیم.

وی با اشاره به اصلاح هندسی فلکه قصردشت گفت: تا پایان سال با تملک های انجام شده این محور اصلاح هندسی و ترافیک آن ساماندهی می شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه در بودجه امسال باید خودروهای سنگین و سبک برای شهرداری خریداری شود، ابراز کرد: این درحالی است که شهرداری طی ۶ سال هیچ خودرویی خریداری نکرده است.

اسدی افزود: ظرف ۲ سال تمام معابر و کوچه های خاکی با عرض کم در شیراز آسفالت می شود.

اسدی با اشاره به مقابله با ساخت سازهای غیرمجاز در باغات و برخورد در این حوزه ابراز کرد: در این زمینه هیچ گونه سفارشی و تخلف دارای مصونیت نیست.

در چندماه آینده کمترین حضور زباله گردها را خواهیم داشت

شهردار شیراز در باره نارضایتی ها از حضور معتادین و زباله گردها در سطح شهر گفت: در خصوص معتادین و زباله گردها جلساتی با فرمانداری و صنوف برگزار شده است و زمینی برای ساماندهی بازیافتی ها دیده شده است و ظرف چندماه دیگر شاهد کمترین حضور زباله گردها خواهیم بود.

اسدی با اشاره به اجرای ۱۴ مرحله جهش عمرانی در شیراز گفت: این پروژه ها عمدتا پروژه های خوبی است که قابل رفع نیازهای مردم است.

وی با اشاره به کمبود فضای شهربازی نیز گفت: جای چندین شهربازی در شیراز خالی است و برای احداث شهربازی در پارک ازادی ۳۵ میلیارد تومان بودجه گذاشته ایم که وارد مناقصه شده است و همچنین در ورودی شیراز کوه نور نیز در نظر گرفته ایم و در شهربازی ها حتما تجهیزات و وسایل روز را در نظر داریم. به گفته اسدی ظرف ۴ ماه آینده سینما جوان در فلکه کوزه گری به عنوان پردیس سینمایی را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: سالن آمفی تئاتر و جلسات در کنار ساختمان مرکزی شهرداری به صورت منحصر به فرد در جنوب کشور طراحی شده است و امسال به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص پرونده‌های شکل گرفته در مورد برخی مسئولان سابق و کنونی سازمان‌های شهرداری شیراز گفت: به نظر می‌رسد تا زمانیکه اتهامی اثبات و حکمی صادر نشده، کسی مجرم نیست و به لحاظ قانونی و اخلاقی، پرداختن به این مباحث آثار مثبتی نخواهد داشت؛ قطعا اطلاع‌رسانی در این زمان تنها برعهده دستگاه قضایی و مسئولان آن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار