قابل توجه مسئولین جهاد کشاورزی مازندران؛
اگرچه این تذکر می تواند برای کشاورزان خوب باشد اما آنچه که باید مورد توجه جدی مسئولین ذیربط قرار گیرد هدر رفت سطح وسیعی از آب و نزولات آسمانی می باشد که به دلیل عدم مدیریت هر ساله در مازندران راهی دریا می شود در حالیکه با اندک مدیریتی می توان در فصل...
کد خبر: ۱۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵ 07 March 2015
تابناک مازندران:بدون شک یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی در کشور کاشت و تولید برنج می باشد.این ماده غذایی که در اکثر غریب به اتفاق خانواده ها استفاده می شود امسال در بیش از 217 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران به زیر کشت خواهد رفت.
در این میان یکی از فاکتورهای مهم در کشت این محصول تامین آب مورد نیاز مزارع و شالیزارها می باشد.علیرغم اینکه مازندران دارای شرایط اقلیمی مناسب می باشد متاسفانه هر ساله کشاورزان استان برای تامین آب مورد نیاز خود دچار مشکل می باشند.
به تازگی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کمبود ذخایر آبی در سال کشاورزی جاری گفت:شالیکاران هر چه سریعتر نسبت به نشاء برنج اقدام نمایند.اگرچه این تذکر می تواند برای کشاورزان خوب باشد اما آنچه که باید مورد توجه جدی مسئولین ذیربط قرار گیرد هدر رفت سطح وسیعی از آب و نزولات آسمانی می باشد که به دلیل عدم مدیریت هر ساله در مازندران راهی دریا می شود در حالیکه با اندک مدیریتی می توان در فصل بارش و مخصوصا" زمستان حجم وسیعی از آب را برای کشاورزی ذخیره نمود.
علی ایحال بر اساس  آنچه که مسئولین استان تا کنون گفته اند حکایت از کاهش 60 درصدی منابع آبی در سال جاری دارد.لذا ضروریست تا دست اندرکاران امر کشاورزی ضمن اتخاذ تدابیر لازم و اطلاع رسانی بیشتر به کشاورزان به فکر چاره اساسی برای مشکل کم آبی در مازندران باشند تا انشاالله در سال های آینده شاهد این مشکل برای کشاورزی استان نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار