سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: همه شهرهای این استان با پوشش گازرسانی کامل تا پیش از پایان امسال از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند و به عنوان شهر سبز در مصرف انرژی معرفی خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۱۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ 05 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا ناصر حسینی اظهار کرد: از ۳۵ شهر استان کرمانشاه، ۳۴ شهر قابلیت گازرسانی دارند که هم اکنون ۳۳ شهر گازدار و روند گازرسانی به شهر ازگله به عنوان آخرین شهر استان با شتاب مناسبی در حال اجراست.

وی افزود: اگر تمام شرایط به خوبی پیش برود و با روند کنونی و تلاش شبانه روزی همکاران این شرکت، گازرسانی به شهر ازگله به عنوان آخرین شهر دارای قابلیت گازرسانی استان کرمانشاه، تا دهه فجر امسال به انجام می رسد.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه یادآور شد: پروژه گازرسانی به شهر ازگله به طول ۴۷ کیلومتر و هزینه بیش از ۱۴۱ میلیارد تومان هم اکنون در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی آن ۱۹ درصد یعنی معادل ۹ کیلومتر است.

حسینی، ضریب نفوذ گاز در بخش شهری استان کرمانشاه را ۹۹.۹۱ درصد اعلام کرد که با گازرسانی به شهر ازگله این میزان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی اضافه کرد: تمام تلاشمان این است که هزار و ۵۰۲ خانوار شهر ازگله هر چه زودتر از یکی دیگر از برکات و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردار و از نعمت خدادادی گاز طبیعی بهره مند شوند.

حسینی با بیان اینکه شهر سومار در استان کرمانشاه چون فاقد سکنه است قابلیت گازرسانی ندارد، گفت: اما ما سعی خواهیم کرد در گازرسانی به یکی از تأسیسات شرکت نفت و گاز غرب که در نزدیکی این شهر واقع است، برای مصارف تعداد افراد کمی که در منطقه حضور دارند گازرسانی انجام دهیم.

 

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه در ادامه گفت: همزمان و در راستای این پروژه، گازرسانی به چهار محور روستایی شهرستان های سرپل ذهاب و ثلاث باباحانی نیز هم اکنون در حال انجام است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ساکنان ۲۳۰ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند که این میزان بیشتر از برنامه مصوب برای این شرکت در سال ۱۴۰۱ بود.

حسینی افزود: با گازرسانی به این تعداد روستا، ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاهای استان به ۹۰ درصد رسید که این ضریب از بسیاری از استان های دیگر کشور بالاتر است.

وی اضافه کرد: در استان کرمانشاه در مجموع ۲ هزار و ۵۶۲ روستا وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۳۶۸ روستا براساس مصوبه شورای اقتصاد قابلیت گازرسانی دارند که شرکت گاز توانسته است از این تعداد روستای واجد شرایط، ۲ هزار و ۲۱ روستا را گازدار کند و هم اکنون ساکنان آن از نعمت گاز برخوردار هستند.

حسینی یادآور شد: در مجموع در استان کرمانشاه هم اکنون ۳۴۷ روستا باقی مانده است که از این تعداد ۲۱۵ روستا براساس مصوبه شورای اقتصاد، قابلیت گازرسانی دارند که این تعداد نیز تا پایان سال جاری از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار