رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی گفت:فرسودگی ماشین آلات معدنی موجب کاهش بهره وری وافزایش قیمت تولید مواد معدنی می شود.
کد خبر: ۱۱۱۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴ 05 July 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،علی احمدوند در بیست ویکمین اجلاس سالیانه سازمان نظام مهندسی معدن افزود: یکی از مسائل و مشکلاتی که بخش معدن کشور و استان ازآن رنج می‌برد موضوع فرسودگی ماشین آلات معدنی است.
وی ،معارضی محلی را یکی دیگر از مسائل و مشکلات بخش معدن استان برشمرد وگفت: یکی ازبزرگترین معادن فلزی استان به دلیل معارضی محلی در حال حاضر حدود ده سال است که تعطیل و از چرخه تولید و اشتغال خارج شده است،بنده از مسئولینی که در این زمینه می‌توانند کمک کنند،تقاضای پیگیری و رفع معضل دارم.
وی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف پهنای اکتشافی استان یادآورشد:هم اینک اکتشاف در استان مرکزی تقریبا به صفر رسیده است و درآینده معادن از این ناحیه لطمه خواهند دید.
مدیر کل اداره صنعت‌ معدن و تجارت استان مرکزی هم با اشاره به اینکه دولت سیزدهم رشد اقتصادی هشت درصد را برای کشور درنظر گرفته است گفت: بدون شک حوزه معدن می تواند گام بزرگی در این مسیر بردارد.
علی جودکی افزود: اهمیت حوزه معادن از این منظر قابل انکار نیست، مقام معظم رهبری هم در حوزه معادن دستورات صریحی را داده اند و البته تاکید داشتند که در این دولت کار های خوبی در حوزه معدن صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه تحقق رشد اقتصادی مستلزم کار علمی در حوزه معدن است یادآورشد: پایه فعالیت علمی توسط نظام مهندسي معدن شکل میگیرد،خوشبختانه نظام مهندسي معدن دوران بلوغ خود را سپری می کند، از سویی نگاه دولت سیزدهم به تشکل های بخش خصوصی که یک نگاه راهبردی و کارآمد است به کمک این مقوله آمده و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصي که نظام مهندسی معدن در حوزه معدن جزو مهم ترین ها است به کار گرفته شده و از این ظرفیت دولت دارد استفاده می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار