بیست ویکمین اجلاس سالیانه سازمان نظام مهندسی معدن به میزبانی اراک برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶ 05 July 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،این اجلاس بزرگترین رویداد بخش مهندسی در حوزه معدن کشور است که درآن علاوه بر بررسی وظایف ذاتی اجلاس به عملکرد شورا ،عملکرد استان‌ها،برنامه ها واهم فعالیت ها وبررسی مشکلات پرداخته شد.
رضا بسطامی رئیس سازمان نظام مهندسي معدن ایران دراین اجلاس گفت:سازمان نظام مهندسی، قوی ترین تشکل قانون دار بخش معدنی کشور با چهل و پنج هزار عضو حقیقی و حقوقی است که در راستای قانون و آیین نامه اجرایی به نحو احسن ایفای نقش میکند.
وی با بیان اینکه این سازمان به عنوان بازوی نظارتی و مهندسی در حوزه وزارت صنعت و معدن انجام وظیفه میکند افزود:مسائل حوزه معادن و چالش های آن در این اجلاس این دوره شفاف سازی می شود.
بسطامی گفت: طبق آئین نامه اجرایی هر سال موظف هستیم در تیر ماه در یکی از استان ها اجلاس هیات عمومی را تشکیل دهیم.
وی ادامه داد: در این اجلاس علاوه بر وظیفه ذاتی و عملکرد سازمان استان ها اهم فعالیت ها بیان و در آنجا به بررسی مشکلات و پیشنهادات پرداخته می شود.
وی یادآورشد: بسیاری از مسائل در این اجلاس شفاف سازی می شود، سال قبل این اجلاس در اهواز برگزار شد و امسال چندین درخواست از استان ها داشتیم که در نهایت استان مرکزی انتخاب شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران افزود: امسال از تشکل های مختلف مهمان داریم و تبادل اطلاعات بین بخش خصوصی و حوزه مهندسی و نظارت رخ می‌دهد.
بسطامی ادامه داد:سازمان مرکزی یک برنامه تعریف می کند و بعد از اینکه مصوب شد، وظیفه سازمان مرکزی اجرای آن است و عملکرد در هیات عمومی بررسی می شود.
وی با اشاره به اینکه شاهد تلاش های بی وقفه همکاران، اعضای شورای مرکزی دوره هفتم، کارکنان سخت کوش سازمان مرکزی با همراهی هيئت مدیره سازمان ها و استان ها هستیم اظهارداشت: در دوره هفتم علاوه بر انجام کار هایی روتینی که طبق قانون بر عهده نظام مهندسي است، با همراهی معاونت معدنی و فرآوری موادو مدیران ستاد وزارت، با سیاست واحد کارهاراپیش بردیم.
بسطامی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه معدن کاری بسیار سنگین و پیچیده است یادآورشد: ایران دارای پتانسیل بسیار خوبی معدنی است و با ۱۵ کشور اطراف خود مرز مشترک دارد، همچنین به دلیل امنیت بسیار خوب می‌تواند پذیرای سرمایه‌گذاری باشد.
وی افزود: سازمان نظام مهندسی آمادگی ارائه خدمات فنی و مهندسی هم در داخل کشور و هم به همسایگان و دیگر کشورها را دارد.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: موضوع نظارت عالی در بخش معدن با وزارت صمت و سازمان‌های استانی آن است و در قانون، این سازمان به عنوان یار و همکار صمت در موضوع نظارت‌ها کمک‌رسانی می‌کند.
این مقام مسوول، همچنین تعیین حجم برداشت از معادن با استفاده از پهپاد را کاری بزرگ و پیچیده توصیف کرد که از سوی این سازمان در برخی استان ها اجرایی شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار