نگاهی به ارائه گزارش عملکرد مدیر کل
نکته مهمتر می‌تواند شفافیت در ارائه عملکرد دستگاه باشد چیزی که معمولا در میان دستگاه‌های دولتی استان کمتر دیده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷ 06 July 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد، در حالی که عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌داد به ناگاه با یک تغییر مدیریتی در راس این دستگاه مواجه شود که شائبه‌هایی ایجاد کرده بود، اما اکبر نیکزاد که خود شخصا برای انجام مراسم تودیع و معارفه به یاسوج آمده بود به صراحت اعلام کرد که به دلیل عملکرد عمادی (مدیر کل سابق بنیاد مسکن استان) و مشکلات متعدد در استان خوزستان، این تغییر را ایجاد کرده است و البته توصیه‌هایی هم به موسوی مدیر کل جدید و جوان داشت با این مضمون که کار ما در بنیاد مسکن انقلاب کار سختی است و در واقع ما کارگر مردم هستیم باید کار را انجام دهیم و این توصیه‌ای به همه خصوصا آقای موسوی مدیر کل جدید بنیاد مسکن در کهگیلویه و بویراحمد است. البته نیکزاد بر این نکته هم تاکید داشت که هر جا منصبی به مدیران کهگیلویه و بویراحمد سپرده شده از نظر وی موفق عمل کرده اند.
حال کمتر از دوماه پس از انتصاب موسوی به عنوان مدیر کل بنیاد مسکن استان، وی به ارائه گزارشی پرداخت که عمدتا محصول دوره کوتاه مدیریت خود بوده، بخشی مربوط به عملکرد سه ماهه و بخشی هم مربوط به عملکرد کلی این دستگاه محسوب می‌شود.
گزارش عملکرد مدیر کل جدید بنیاد مسکن می‌تواند از چند جنبه اهمیت داشته باشد. اول اینکه برای رسانه و افکار عمومی مشخص می‌شود که بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد تا زمان مدیریت موسوی چه وضعیتی داشته است و احتمالا وی در نظر دارد شفاف نشان دهد که دوره مدیریتی وی چه میزان از موفقیت را در پی خواهد داشت.
دوم اینکه مدیر کل جدید با مطرح کردن رسانه‌ای عملکرد بنیاد مسکن در ابتدای کار خود، اتمام حجتی با همه معاونین و مدیران میانی داشته است که مشخص است مدیریت آن‌ها تا چه میزان موفق بوده است و با یک نگاه آماری می‌توان مثلا در یک دوره سه یا شش ماهه، بررسی عملکرد هر حوزه صورت گیرد و بازخورد مناسب انجام شود؛ و نکته مهمتر می‌تواند شفافیت در ارائه عملکرد دستگاه باشد چیزی که معمولا در میان دستگاه‌های دولتی استان کمتر دیده می‌شود.
آنچه که مدیر کل جدید در اولین نشست خبری خود مطرح کرد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت : ۵۷ درصد از واحد‌های مسکن روستایی در استان بر اساس هدفگذاری انجام شده ، مقاوم سازی شد.
سید زبیر موسوی ، افزود : در حوزه عمران روستایی بنیاد مسکن با محوریت بخش زمین، تملک ۸٠ هکتار زمین در روستاها، واگذاری ۲۴ قطعه زمین، ۷۹۶ تشکیل پرونده دریافت سند و صدور ۵٠ جلد سند روستایی محقق شد.
وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۶۱۶ فقره مجوز صدور پروانه، پایان کار و درخواست تعیین حدود را داشتیم، عنوان کرد: در حوزه بکارگیری ماشین آلات. مجموعاً ۸۸ هزار و ۵۶۳ متر مربع عملکرد آسفالت ما در سه ماهه ابتدایی سال بوده است.
موسوی اظهار داشت: با توجه به نوسازی مسکن روستایی، مقاوم سازی ۴۳ هزار واحد روستایی در استان هدفگذاری شده که تاکنون ۵۷ درصد این واحد‌ها مقاوم سازی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان از انعقاد قرارداد ۵۱۰ واحد برای ساخت مسکن طی سه ماهه ابتدایی سال خبر داد و عنوان کرد: همچنین یکهزار و ۴۳۸ واحد به بانک‌ها معرفی شد.
موسوی با بیان اینکه سهمیه استان ساخت ۴ هزار و ۲۲۰ واحد در سال است، عنوان کرد: این واحد‌ها با پوشش محور‌های مختلف مانند سهمیه سیل «مانسون» ساخته می‌شوند.
موسوی با اشاره به بخش مسکن شهری، اظهار کرد: در پروژه ۲۸۸ واحدی نهضت ملی مسکن گچساران پیشرفت مطلوبی شکل گرفته است.
وی پیشرفت فیزیکی پروژه نهضت ملی گچساران را ۷۵ درصد دانست و عنوان داشت: پروژه ۱۲۴ واحدی نهضت ملی مسکن گچساران نیز پیشرفت ۱٠ درصدی دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: در اسلام آباد و قاسم آباد گچساران نیز هدفگذاری‌هایی در بحث مسکن انجام شد.
موسوی از عملیات ساخت مسکن یکهزار و ۱٠ واحدی گروه ساز دهدشت با پیشرفت ۱۷ درصدی خبر داد و گفت: کار آماده سازی معابر، تشکیل پرونده و نظارت نیز بر عهده بنیاد مسکن است.
موسوی با اشاره به پروژه ۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن چرام، عنوان داشت: پروژه بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته و عملیات اجرایی ۱۱۴ واحدی چرام نیز به شکل گروه ساز شروع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار