فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد؛
فرمانده انتظامی استان از کشف فرار مالیاتی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال توسط کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷ 15 July 2023

به گزارش تابناک «اصفهان»، سردارحمید علینقیان پور پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران داشت: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از فرار مالیاتی سنگین یکی از شرکت‌های بازرگانی و صنعتی مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این شرکت از جمله شرکت‌های صوری و کاغذی بوده و از زمان تأسیس در سال ۹۰ اقدام به اختفای فعالیت اقتصادی و کتمان درآمد و عدم انجام تکالیف قانونی مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده کرده و در این مدت مرتکب فرار مالیاتی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: مأموران پس از دریافت مشخصات مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره و همچنین شخصی به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت برای شناسایی و این ۲ نفر که با هم زن و شوهر بودند را در شهرستان گلپایگان دستگیر و به پلیس امنیت اقتصادی منتقل کردند که در تحقیقات اولیه مشخص شد این افراد به شغل چوپانی مشغول بوده و افرادی کم بینا و دارای وضعیت نامناسب مالی هستند.

سردار علینقیان پور عنوان داشت: افراد دستگیر شده در تحقیقات صورت گرفته عنوان کردند در سال ۹۰ یکی از همشهریانشان به بهانه بهبود وضعیت مالی و کسب در آمد، مدارک شناسایی آنها را اخذ و ضمن ثبت شرکت اقدام به اخذ کد اقتصادی کرده و سپس با بردن وی به دفاتر اسناد رسمی و تنظیم تعداد زیادی وکالتنامه در آن دفترخانه نموده و مبالغی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان نیز بابت هر وکالت نامه به وی پرداخت شده است.

وی عنوان داشت: پس از اخذ اظهارات افراد دستگیر شده تحقیقات پلیس وارد فاز جدیدی شد و با انجام یک سری اقدامات تخصصی و هوشمندانه ۱۸ نفر از ذینفعان و وکالت گیرندگان شناسایی و به پلیس امنیت اقتصادی استان احضار شدند که پس از اقرار به فرار مالیاتی خود جهت تعیین تکلیف به اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان معرفی شدند.

سردار علینقیان پور گفت: در ادامه با تلاش شبانه روزی مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصاد پلیس اصفهان ۲۰ نفر دیگر از ذینفعان واقعی شرکت در شهرها و استان‌های دیگر شناسایی و ضمن مسدود شدن حساب‌های بانکی آنها به مرجع قضائی معرفی و اقدامات در راستای وصول مطالبات بدهکاران مالیاتی از طریق اداره کل مالیاتی استان در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار