اهدای جهیزیه به زوج های کردستانی
554 فقره جهیزیه با حضور جمعی از مسوولان استانی به زوج‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اهدا شد
کد خبر: ۱۱۱۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶ 18 July 2023

به گزارش تابناک کردستان، در راستای ترویج ازدواج آسان و حمایت از نیازمندان ظهر امروز با حضور جمعی از مسوولان 554 فقره جهیزیه به زوج‌های زیرپوشش کمیته امداد کردستان اهدا شد.

 

لبخند ۵۴۴ زوج کردستانی به حلاوت ازدواج با اهدای جهیزیه توسط کمیته امداد استان کردستان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در مراسم اهدای این جهیزیه‌ها اظهار کرد: تلاش در راستای توانمندسازی جامعه هدف در حوزه‌های مختلف از اولویت‌های مهم کمیته امداد کردستان است.
به گفته رضا طوسی، حمایت در زمینه پرداخت مستمری، کمک هزینه تحصیلی، پرداخت تسهیلات اشتغال، شناسایی توانایی مددجویان و ارائه آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای و ...از اقدامات کمیته امداد در راستای توانمندسازی مددجویان زیرپوشش این نهاد است.
وی اذعان کرد: سال گذشته یک هزار و 500 فقره جهیزیه به زوج‌های زیرپوشش این نهاد در استان اهدا شد و با اهدای این تعداد جهیزیه آمار پشت نوبتی ما در این بخش تا پایان سال به صفر رسید.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ عروس و داماد پشت نوبتی برای دریافت جهیزیه و کمک هزینه ازدواج نداریم، گفت: از ابتدای امسال تا کنون 554 فقره جهیزیه برای زوج‌های جوان زیرپوشش تهیه و امروز بصورت همزمان در سراسر استان توزیع می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان عنوان کرد: امروز همزمان با اهدای این جهیزیه ها براساس نیازسنجی‌هایی که صورت گرفته یک هزار و۲۴۰ قلم کالای اساسی نیز در بین نیازمندان و مددجویان توزیع می‌شود.
وی رفع نیازهای معیشتی، پیشگیری (قطع زنجیره فقر) و توانمندسازی مددجویان سه مولفه اصلی و مهمی است که در کمیته امداد کردستان دنبال می شود، گفت: در مقوله اول، کمیته امداد امام(ره)، نیازهای معیشتی، اجتماعی و اقتصادی نیازمندان و مددجویان زیرپوشش را احصا و اولویت بندی و با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از منابع موجود زمینه رفع آن را فراهم می‌کند.
وی همچنین به طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال هم گریزی زد و افزود: در قالب این طرح از طریق پرداخت تسهیلات بلاعوض با سرانه 30 میلیون تومان به راه‌اندازی و ایجاد طرح اشتغال خرد خانگی برای زنان سرپرست خانوار غیرمددجو پرداخته.ایم.
طوسی اضافه کرد: سهمیه استان در راستای اجرای این طرح  510 نفر است که این تعداد از طریق مراکز نیکوکاری تحت نظارت این نهاد در شهرستان‌های تابعه شناسایی شده‌اند.

 

لبخند ۵۴۴ زوج کردستانی به حلاوت ازدواج با اهدای جهیزیه توسط کمیته امداد استان کردستانلبخند ۵۴۴ زوج کردستانی به حلاوت ازدواج با اهدای جهیزیه توسط کمیته امداد استان کردستانلبخند ۵۴۴ زوج کردستانی به حلاوت ازدواج با اهدای جهیزیه توسط کمیته امداد استان کردستانلبخند ۵۴۴ زوج کردستانی به حلاوت ازدواج با اهدای جهیزیه توسط کمیته امداد استان کردستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار