کد خبر: ۱۱۱۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳ 18 July 2023

اختصاصی هما خوزستان

مرجان نقاش

داشتن شغلی مناسب برای گذران امور زندگی و شاغل بودن و مشغول بودن به کسب و کار اهمیت بالایی دارد اشتغال مسئله اول جوانان نوجوانان و حتی میانسالان است، با داشتن کسب و کار می‌توان روزی به دست آورد موضوع بیکاری و آمار آن که در شهر‌های مختلف کشور متفاوت است مسئولان را واداشت کارگروه‌های متعددی در زمینه اشتغال و رفع معضل بیکاری تشکیل دهند.

جلسات زیادی برای حل مسئله اشتغال به خصوص در جوانان و نوجوانان تشکیل شد راهکار‌های متفاوتی برای این موضوع ارائه گردید اشتغال موضوعی نیست که بتوان با آسانی از کنار آن عبور کرد بلکه حیات سالم یک جامعه را به دنبال دارد فردی که شاغل باشد جوانی که به کسب و کار مشغول باشد بسیاری از آسیب در امان است.

برنامه‌ریزی برای انجام بهتر کار و افزایش فعالیت به منظور درآمد بیشتر کسب کردن ذهن فرد شاغل را به خود مشغول می‌کند و عملکرد او را برای تحقق این موضوع افزایش می‌دهد، اما آن روی سکه بیکاری است.

به کارگیری نیرو‌های بومی در اشتغال زایی‌های هر استان در حوزه‌های صنایع، معادن، شرکت‌ها، کارگاه‌ها، پالایشگاه‌ها پتروشیمی‌ها همه و همه مستلزم عزم راسخ است نیروی متخصص بومی در شهر خود مشغول به کار شود مزایای زیادی به همراه دارد متاسفانه مهاجرت جوانان به شهر‌های بزرگ به خصوص شهر‌های صنعتی و پایتخت برای حل اشتغال و مشغول به کار شدن بسیار رواج پیدا کرده است.

جوانان جویای کار همواره به هر ریسمانی برای تامین مخارج خود چنگ می‌زند در این میان همت بلند مسئولان با ایجاد فرصت‌های اشتغال و زمینه‌های اشتغال زایی حتی ارائه آموزش‌های راا اندازی کسب و کار و فعالیت اشتغالی مهم است.

تا زمانی که نیرو‌های بومی منطقه متقاضی باشند مسوولان نباید از نیرو‌های غیربومی استفاده کنند، این مسئله چنان اهمیت دارد که رییس جمهور نسبت به نادیده گرفتن نیرو‌های بومی برای استخدام در حوزه‌های مختلف تولیدی و صنعتی هشدار داد و گفت: با خاطیان برخورد می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار