رئیس بنیاد مستضعفان کشور:
رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: ٨۵٠ واحد مسکن محرومین در استان کرمانشاه در حال احداث است و عمده آن تا کنون تکمیل شده است.
کد خبر: ۱۱۱۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ 19 July 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سید پرویز فتاح شامگاه روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بازدید‌های امروز به رونق و پیشرفت امور بنیاد مستضعفان در استان کرمانشاه کمک موثری می‌کند و در مدت کوتاه حضور استاندار جدید کرمانشاه، در حوزه بنیاد مستضعفان کار‌ها به خوبی پیش رفت.

وی افزود: امروز ۴٠ واحد مسکن مددجویی بهزیستی (مددجویان دارای ٢ معلول و بیشتر) افتتاح شد و برنامه ما ١۴ هزار واحد مسکن در ایران است، این اقدامات با همکاری دولت، سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن، خیرین و بنیاد مستضعفان انجام شده و به نتیجه رسید.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور تصریح کرد: سفر بعدی ما فردا (چهارشنبه) به استان کردستان است و ١٠ هزار واحد مسکن محرومین را در مریوان برنامه‌ریزی می‌کنیم.

فتاح گفت: در استان کرمانشاه ٨۵٠ واحد مربوط به محرومین در حال احداث است که عمده آن تکمیل شده و از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و با همکاری بنیاد مسکن و استانداری انجام می‌شود و بنابر بیان استاندار کرمانشاه حداکثر تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی عنوان کرد: علاوه بر وام‌های دولت از محل تبصره ١۶ و ١٨ از محل منابع بنیاد در بانک سینا حدود ۵٠٠ میلیارد ریال به عنوان وام ضروری و اشتغال به استان کرمانشاه اختصاص داده شده و از هفته آینده اجرا می‌شود.

فتاح بیان کرد: بر اساس آمار مجموعا ٢ هزار و ۵٠٠ میلیارد ریال در استان کرمانشاه برای مناطق محروم از جمله سرفیروزآباد و سرپل ذهاب هزینه شد که این مصارف برای مسکن، پرداخت وام قرض الحسنه و بسته‌های معیشتی (٧٠ هزار بسته در استان کرمانشاه طی سال گذشته) اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: منطقه هدف ما در کرمانشاه، سرفیروزآباد (یکی از دهستان‌های اطراف کرمانشاه) است که به مدت ٢ سال در این منطقه مستقر شدیم و امسال ٣۵٠ میلیارد ریال برای این بخش (هشت ماه آینده) قرار دادیم تا برای طرح‌های محرومیت زدایی هزینه شود.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به تصمیمات مهم در حوزه اقتصادی اذعان کرد: افتتاح کارخانه قوطی‌سازی در کرمانشاه یک نمونه از این اقدامات است که در خاورمیانه از نظر تکنولوژی کم‌نظیر بوده و بدهی ۶٠ میلیون یورویی آن را پرداخت کردیم.

وی افزود: یکی دیگر از پروژه‌های اقتصادی مهم، مجتمع تجاری- اقتصادی در کرمانشاه است که سرمایه‌گذار آن بانک انصار سابق بود و پس از ادغام این بانک دچار مشکل شد لذا بنیاد مستضعفان سهم بانک انصار را با ۶ هزار و ۵٠٠ میلیارد ریال خریداری کرده و بر اساس توافقی که با استانداری، معاون عمرانی استانداری و شهرداری داشتیم، پنج هزار میلیارد ریال وام از بانک سینا به این پروژه پرداخت و میزان سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه (٢٠ هزار میلیارد ریال) انجام می‌شود.

فتاح با اشاره به استقرار طرح کشاورزی بیستون در مرز خسروی، تشریح کرد: در این محل سدی ساخته شده و ٨٠٠ هکتار زمین در اختیار ما قرار گرفته که نوع کشت در این محل متحول و ١٠ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جدید بنیاد مستضعفان در آن جا انجام شد.

وی ابراز کرد: زمین ٤٧ هکتاری بنیاد مستضعفان در دولت آباد به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص پیدا می‌کند و احداث پنج هزار و ٤٠٠ واحد مسکن با نظر استان صورت جلسه شده و در قالب طرح نهضت ملی مسکن اجرا می‌شود.

به گفته فتاح برای پرداخت وام در حوزه احداث مسکن از بانک سینا کمک می‌گیریم و حدود ٣٠ هزار میلیارد ریال وام (به ازای هر واحد ٥٥٠ میلیون تومان با مسئولیت دولت و وزارت راه و شهرسازی) پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به مسئولیت بنیاد مستضعفان در مراسم اربعین تاکید کرد: آب را مانند سال گذشته تامین و در مناطق مهم مرزی موکب برپا می‌کنیم لذا امسال قرار است حضور فعال و پررنگی در موکب داشته و خدمات خوبی به زوار اربعین حسینی (ع) ارائه دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار