نماینده ولی فقیه در مازندران:
کد خبر: ۱۱۱۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱ 31 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر ضرورت جذب نیروهای جدید در فراجا، خطاب به جانشین فراجا گفت: ترور نیروهای تامین‌کننده امنیت به معنای کارآمد بودن است، آنطرفش شهادت و از دست دادن نیروست از این طرف نشان‌دهنده وجود یک مجموعه خدوم و تاثیرگذار است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی امروز در دیدار با سردار رضایی جانشین فراجا و هیات همراه، ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: در یکی دو سال اخیر که دشمن خیابان‌ها را برای نیروهای فراجا پرزحمت کرده، این نیروها با اخلاق اسلامی و برخورد مردمی به ایفای نقش پرداخته و توانستند در کنار نهادهای امنیتی و دیگر نیروهای مسلح سلامت و امنیت لازم را حفظ کرده و از آن پاسداری کنند.

وی با اشاره به تلاش نیروهای فراجا برای مراقبت از محافل و مجالس عزاداری، خیابان‌ها و منازل، افزود: دشمنان ما برای ایام محرم امسال تدارکاتی دیده بودند برای اینکه به‌هم بزنند یا از نظر برخوردهای خشن ایجاد مشکل کرده و آشوب‌هایی را در مجامع حسینی شکل داده و وهم ایجاد کنند.

آیت الله محمدی لایینی خاطرنشان کرد: در نیروی انتظامی از نظر عده و عُده تناسبی میان ماموریت‌ها و حجم وظایف وجود ندارد، باید تزریق و جذب نیرو انجام شود چرا که توان و انرژی کار برای خودش ظرفیتی دارد و نباید نیروها را خسته کرد، جذب قطره‌چکانی نیرو بی فایده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: در حال حاضر که ممکن است رو به پیری جمعیت حرکت کنیم، از موجودی جوانان حاضر بهره ببریم و آن‌ها را جذب کنیم خوب است، سلامت بدنی و سن نیروهای مسلح نیز مهم است.

امام جمعه ساری با تاکید بر رسیدگی به معیشت نیروهای فراجا، عنوان کرد: انسان در میدان عمل با وجود دغدغه هزینه‌های زندگی خیلی نمی‌تواند کارآمد عمل کند.

این مسئول با اشاره به مسئله تعامل فراجا با دستگاه‌های قضایی، تصریح کرد: گفته‌ها در این بخش خیلی ثمره ندارد، مثلا الان چهار دهه است که در حوزه برخی از قوانین ناکارآمد مشکلات حقوقی داریم، همه نهادها معاونت پارلمانی دارند که می‌تواند قوانین را اصلاح و به‌روز کند، بحث اطاله دادرسی و قوانین مجازاتی ناکارآمد نیز همینطور نیاز به به‌روزرسانی دارد.

وی خواستار حضور کمّی نیروهای فراجا در خیابان‌ها شد و گفت: مردم ما مردمی باایمان و بانجابت هستند که اگر نباشد قطعا کار حفظ امنیت برای نهادهای امنیتی خیلی سخت می‌شد، قطعا مردم انقلاب را دوست دارند با فتنه‌ها و اغتشاشات به هیچ وجه کنار نمی آیند چنانچه در سال گذشته مشاهده کردیم تعدادی انسان فریب‌خورده جاهل به هنجارشکنی پرداختند.

آیت الله محمدی لائینی اضافه کرد: پیش‌بینی و محاسبات قطعی‌ اغتشاشگران این بود که یک حمله خط شکن اتفاق بی‌افتد بدنه دولت همراهی می‌کنند و انقلابی اتفاق می‌افتد، اما دیدیم که مردم ما همراهی نکردند، به‌خصوص مازندرانی‌ها که به نجابت و آبروخواهی معروف هستند و خیلی اهل شلوغ کردن فضا نیستند و ادبیات این‌چنینی ندارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اقدامات تحسین برانگیز سردار مفخمی فرمانده نیروی انتظامی استان، عنوان کرد: تشویق و تاییدات سربازان وطن از جمله وظایف ماست، ما بدون نیروهای مسلح نمی‌مانیم و شما هم بدون ما معنا پیدا نمی‌کنید، ما در بخش مبارزه فقهی و نیروهای مسلح در بخش مبارزه با حرام سیاسی باید کار کنند، در کنار هم باید دو روی سکه را ببینیم.

این مسئول با بیان اینکه متاسفانه دستگاه‌های فرهنگی وظایف خود را درست انجام نمی‌دهند و این کار نیروهای فراجا را سخت‌تر می‌کند، بیان کرد: نیروهای مسلح نیز اگر کار خودشان را درست انجام ندهند کار فرهنگی حاصلی ندارد، نگاه سیاسی و فقهی باهم باید مدنظر باشد.

وی با اشاره به شهادت نیروهای امنیت این خدمت‌گزاران راستین، عنوان کرد: ترور این نیروها به معنای کارآمد بودن است، آنطرفش شهادت و از دست دادن نیروست از این طرف نشان‌دهنده وجود یک مجموعه خدوم و تاثیرگذار است.

آیت الله محمدی لائینی در پایان اذعان داشت: دست نیروهای فراجا استان را بگیرید و مازندران را یک استان نبینید نیروهای امنیتی اینجا در حال ارائه خدمت به پنج الی ۶ استان هستند و این نیازمند نگاه ملی است. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار