استاندار گیلان:
استاندار گیلان با بیان اینکه مهارت آموزی راهی برای رفع مشکل بیکاری است، گفت: ۶.۱ دهم درصد بیکاری در استان جوانان فاقد حرفه و مهارت کافی هستند.
کد خبر: ۱۱۱۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ 04 August 2023

مهارت آموزی کلید رفع مشکل بیکاری استمهارت آموزی کلید رفع مشکل بیکاری استمهارت آموزی کلید رفع مشکل بیکاری استمهارت آموزی کلید رفع مشکل بیکاری است

به گزارش تابناک گیلان، اسدالله عباسی سه در جلسه شورای مهارت در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان در رشت اظهار کرد: این جوانان به لحاظ نظری و تئوری کار بلد هستند اما مهارت لازم برای انجام کار را ندارند.

وی با بیان اینکه تقاضا برای کار در رشته‌های مهارتی وجود دارد، خاطر نشان کرد: فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برخورداری مهارت در رشته‌های مختلف مهارتی و فنی و حرفه‌ای، نقش مهمی در اشتغال جوانان دارد.

عباسی با اشاره به درآمد خوب نیروهای شاغل در رشته‌های مهارتی اضافه کرد: فرهنگ مهارت آموزی باید گسترش یابد و خانواده‌ها نیز باید به اهمیت فراگیری فرزندان به آموزش‌های مهارتی توجه کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه استاد شاگردی باید نوین باشد و این مهم مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: مهارت آموزی باید در محیط کار واقعی انجام شود، شاگرد برای مهارت آموزی باید محل کار واقعی را از نزدیک بنگرد و انجام کار را در محل مشاهده کند.

عباسی در ادامه با تاکید بر شناسایی نخبگان مهارتی استان تصریح کرد: برای ترویج کارآفرینی تلاش شود ضمن اینکه باید جوانان را به کارآفرینی تشویق کرد.

وی با اشاره به نقش آموزشگاه‌های آزاد تحت نظارت فنی و حرفه‌ای برای ارائه آموزش‌های مهارتی به جوانان و نوجوانان اضافه کرد: تسهیلات مورد نیاز باید به این آموزشگاه‌ها داده شود.

استاندار گیلان، فعالیت تیم‌های سیار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را کار خوبی دانست و بیان کرد: مسابقه‌های مهارتی نیز کار خوبی است این مهم موجب تشویق جوانان و نوجوانان می‌شود، جوانان برگزیده در این حوزه را معرفی کنید تا تشویق و تقدیر شوند.

عباسی ادامه داد: نرخ بیکاری در گیلان ۶.۱ درصد و میانگین نرخ بیکاری در کشور ۸.۲ است که این آمار نشان می‌دهد نرخ بیکاری در استان ۲.۱ درصد کمتر از میانگین کشوری است و از این لحاظ گیلان در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در جلسه شورای مهارت با بیان اینکه بستر برای کارهای دانش بنیان و فناوری در استان با هم افزایی موجود دانشگاه‌ها و مراکز تولید علم و دانش فراهم است، افزود: رویکردهای تحولی در بخش اشتغال مورد توجه قرار گیرد، باید با حرکتی منسجم و هماهنگ برای کاهش نرخ بیکاری در گیلان اقدام شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه مشاغل خانگی و روستایی باید تقویت شود، عنوان کرد: سال گذشته اشتغال انفرادی خوبی داشتیم ضمن اینکه مورد رصد و راستی آزمایی قرار گرفت و اشتغال پایدار بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار