فنی و حرفه‌ای استان کردستان
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان: مهارت آموزی شاه کلید ایجاد اشتغال در کردستان است
کد خبر: ۱۱۱۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳ 04 August 2023

به گزارش تابناک کردستان، فردین وکیلی در واپسین روز های هفته بزرگداشت کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در سخنرانی پیش از خطبه نماز وحدت بخش جمعه شهر سنندج گفت : متاسفانه فرهنگ غالب استان کردستان میل به مدرک گرایی و پشت میز نشینی است که لازم است با همکاری کلیه نهادهای متولی امر این فرهنگ تغییر و مهارت آموزی به عنوان یک ارزش به جامعه معرفی شود .

هفته بزرگداشت کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای

 

فردین وکیلی در واپسین روز های هفته بزرگداشت کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در سخنرانی پیش از خطبه نماز وحدت بخش جمعه شهر سنندج گفت : متاسفانه فرهنگ غالب استان کردستان میل به مدرک گرایی و پشت میز نشینی است که لازم است با همکاری کلیه نهادهای متولی امر این فرهنگ تغییر و مهارت آموزی به عنوان یک ارزش به جامعه معرفی شود .
وکیلی بیان داشت : در قرآن کریم که منهج و مرجع مسلمانان جهان است بیش از ۴۰۰ آیه در خصوص اهمیت کار و تلاش نازل شده است که این امر خود بیانگر توجه ویژه خداوند متعال به مقوله کار و تلاش است .
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان افزود : اکثر پیامبران و فرستادگان اللهی دارای تخصص و مهارت بوده آمد و اغلب امرار معاش خود و بیت مکرم را از طریق کسب مهارت و ارائه خدمات فنی تأمین می نمودند .
وی با اشاره به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار داشت : خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آموزش های فنی و حرفه ای در کشور ایران اسلامی به خوبی توسعه پیدا کرد به گونه ای که هم اکنون در استان کردستان بیش از ۱۶ مرکز چارت دار دولتی و بیش از ۷۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در حال ارائه آموزش های مهارتی به ۱۶ گروه هدف این اداره کل هستند.
وکیلی مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه ای را پتانسیل های بالقوه این کشور در زمینه تولید ، اشتغال زایی، کارآفرینی و صادرات کشور ذکر کرد و گفت : امروز شاهد حضور پر رنگ مهارت آموختگان فنی و حرفه ای در جای جای مراکز صنعتی کشور هستیم که علاوه بر درخشش در کشور در سطح جهانی نیز افتخارات عدیده ای را کسب نموده آمد .
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان از مربیان و کارکنان به عنوان بزرگترین سرمایه این اداره کل نام برد و افزود : بهره گیری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان از مربیان و کارکنان توانمند ، متخصص و کارآمد توانسته است نقش بسزایی را در تربیت نیروی ماهر و کارآمد در استان کردستان داشته باشد .
در پایان وکیلی با دعوت از کلیه اقشار جامعه از جمله امامان جمعه و جماعت ، معتمدین محلی ، مسئولان استان و خانواده ها به تشویق جوانان به کسب مهارت و مهارت آموزی گفت : مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان آماده ارائه خدمت به کلیه جوانان و افراد جویای کار کردستانی هستند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار