فرمانده انتظامی فارس گفت: در ۱۰ روز اخیر، ماموران پلیس در استان موفق شدند که ۲۱ سارق سابقه‌دار عضو هشت باند سرقت را دستگیر کنند.
کد خبر: ۱۱۱۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹ 06 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سردار رهام بخش حبیبی افزود: برای شناسایی و دستگیری این باند‌های حرفه‌ای سرقت، یک تیم ویژه از ماموران زبده پلیس آگاهی تشکیل شد.
او گفت: سارقان دستگیر شده در بازجویی اولیه به ارتکاب ۲۴۸ فقره انواع فقره سرقت شامل ۱۰۰ فقره سرقت به عنف و تحت پوشش مامورین و ۶۰ فقره سرقت منزل و ۱۴ فقره سرقت محموله، ۷ فقره سرقت خودرو، ۱۵ فقره قاپ زنی،۲۲ فقره سرقت اماکن و درون خودرو و ۳۰ فقره سرقت احشام بوده است اعتراف کردند.

حبیبی با بیان اینکه این سارقین و متهمان دارای سابقه کیفری متعدد هستند و گستره فعالیت آن‌ها در محدوده شهر شیراز بوده است؛ گفت: ارزش ریالی اموال کشف شده از این باند‌ها را ۴۴۷ میلیارد ریال است.
او همچنین با اشاره به اینکه در چهار ماه اول امسال ۳۱ باند مواد مخدر متلاشی و ۱۶ تن انواع مواد مخدر از آن‌ها کشف شده است، گفت: در این کشفیات ۵۶۳۰ متهم که عمدتا عمده فروش، حامل و خرده فروش بودند، دستگیر شدند. ۳۴۴ دستگاه خودرو و ۵۴ موتورسیکلت نیز در ارتباط با مواد مخدر توقیف شدند.
فرمانده انتظامی فارس همچنین از جمع آوری ۲۵۲۱ مورد معتاد متجاهر در این بازه زمانی خبر داد.
سردار حبیبی در خصوص فروشندگان اسلحه غیرمجاز هم گفت: در ارتباط با باند‌های اسلحه غیرمجاز ۹ باند شناسایی شدند که در این ارتباط ۸۸۷ فقره اسلحه، ۶۰۹ متهم دستگیر و به مراجعه قضایی معرفی شدند.
او با بیان اینکه فضای مجازی جولانگاه بسیاری از متخلفان شده است، گفت: در این رابطه ۱۰ باند کلاهبرداری اینترنتی در فضای مجازی دستگیر شدند که سه باند آن مربوط به برداشت غیرمجاز (فیشینگ) بود.
فرمانده انتظامی فارس ادامه داد: در مجموع این کلاهبرداری‌ها ۶۷ میلیارد تومان از اموال را به مال باختگان برگردانیم.
سردارحبیبی اضافه کرد: موضوعی که در فضای مجازی به آن دقت نمی‌شود، هتک حیثیت آبروی افراد و خانواده است که به صورت ویژه آن را در دستور کار قرار دادیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار