فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: ماموران یگان حفاظت با همکاری ماموران پایگاه هفتم پلیس امنیت تهران با کسب دستور مقام قضایی در بازرسی از یک خانه باغی در جنوب تهران موفق به کشف و ضبط بیش از 128 قطعه پرنده وحشی شدند.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 14 October 2015
نقی میرزا کریمی با بیان اینکه اکثر گونه های کشف شده سایتیس هستند که به صورت غیرمجاز خرید و فروش می شدند، افزود: پرنده های مکشوفه بلافاصله به مرکز نگهداری و کلینیک حیات وحش پارک پردیسان منتقل شدند.

وی گفت: به استناد ماده هفت قانون شکار و صید، خرید و فروش، تکثیر و پروش، صدور و ورود حیوانات وحشی و اجزای آنها که غیربومی ایران بوده و از خارج به کشور وارد شده و یا از قبل در کشور تکثیر و پرورش یافته اند با کسب پروانه و مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست مجاز است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه فرد متخلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد، گفت: این متخلف علاوه بر نگهداری غیرمجاز این پرندگان تعداد زیادی پرنده را نیز به استناد فاکتورهای کشف شده در محل بازرسی به فروش رسانده است که تمامی موارد در حال پیگیری است.

میرزاکریمی افزود: ورود و صدور آن دسته از جانوران وحشی و اجزای آنها که در فهرست کنواسیون تجارت بین المللی گونه های در خطر انقراض ثبت شده اند با رعایت مقررات کنواسیون مذکور صورت می گیرد و سازمان می تواند گونه هایی را که بر خلاف مقررات کنواسیون به کشور وارد شده اند ضبط و در صورت لزوم با هزینه وارد کننده به کشور مبدا عودت دهد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار