مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام:
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: بسته به‌ تر یا خشکسالی‌ها میزان اعتبارات برای آب حیات وحش استان متغیر است، اما به طور میانگین در سال ۲ میلیارد ریال برای تامین آب حیات وحش هزینه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 09 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علیرضا محمدی با اشاره به اینکه در هر دوره آبرسانی برای هر مخزن تامین آب، ۱۰ هزار لیتر آب برای این مخازن خریداری می‌شود، اظهار کرد: گنجایش ظرفیت مخازن مناطق تحت مدیریت این اداره کل از یک هزار و ۵۰۰ لیتر تا چهار هزار لیتر است که هر ۱۰ تا ۱۵ روز یکبار آب این مخازن تامین می‌شود.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های موثر در سال آبی جاری، بیشتر چشمه‌ها و منابع آبی طبیعی مورد استفاده حیات وحش استان مشکلی ندارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام یادآور شد: هرچند بسته به‌ تر یا خشکسالی‌ها میزان اعتبارات برای آب حیات وحش استان متغیر است، اما به طور میانگین در سال ۲ میلیارد ریال برای تامین آب حیات وحش هزینه می‌شود.

محمدی اضافه کرد: برخی از انجمن‌های زیست محیطی نیز در کنار آبشخور‌های اداره کل، اقدام به احداث آبشخور و تزریق مداوم آب به این آبشخور‌ها کرده اند.

وی به انجمن‌های مردم نهاد و سایر دوستداران محیط زیست توصیه کرد: قبل از احداث آبشخور یا هرگونه خدمات رسانی به حیات وحش، با کارشناسان این اداره کل مشورت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام بیان کرد: همچنین تمام آبشخور‌های مناطق تحت مدیریت اداره کل پیش از آغاز عملیات آبرسانی به حایت وحش لایروبی شده اند.

وی در مورد تامین امنیت حیات وحش در کنار آبشخور‌ها هم گفت: عمده این آبشخور‌ها در مناطق سخت گذر کوهستانی و ارتفاعات ایجاد شده اند ضمن اینکه پایش مستمر در عرصه‌های زیستگاهی و حاشیه آبشخور‌ها انجام می‌شود.

محمدی در پایان از نصب دوربین تله‌ای در کنار این آبشخور‌ها خبر داد و افزود: تصاویر گونه‌های مختلف حیات وحش که برای نوشیدن آب به کنار این آبشخور‌ها می‌آیند ثبت و ضبط می‌شود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار