رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی در خصوص کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی به بهانه مشارکت در اعزام زیارت اولی‌های نیازمند کربلای معلی هشدار‌ داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷ 16 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از خبرگزاری فارس، سرهنگ قدرت الوانی رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی امروز اظهار داشت: با توجه به ارادت گسترده هموطنان به سرور و سالار شهیدان، این موضوع زمینه را برای مجرمان سایبری مهیا کرده است تا با تحریک احساسات عاشقان حسینی (ع)، با ترفند مشارکت در اعزام افراد نیازمند که برای اولین بار می‌خواهند به کربلای معلی مشرف شوند از آنان کلاهبرداری کنند.

وی بیان داشت: در این روش از کلاهبرداری، مجرمان سایبری با انتشار گسترده آگهی‌های تبلیغاتی در فضای مجازی و قرار‌دادن شماره کارت و شماره حساب در این آگهی‌ها از کاربران فضای مجازی می‌خواهند برای اعزام افراد نیازمند که برای اولین بار می‌خواهند به زیارت امام حسین (ع) بروند، مبالغی را به این حساب‌ها واریز کنند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی افزود: مجرمان سایبری در بسیاری از اوقات در این آگهی‌های تبلیغاتی لینک جعلی نیز قرار داده و به بهانه دریافت مشارکت‌های نقدی، افراد را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکی آنان را خالی می‌کنند.

الوانی توصیه کرد: چنانچه مردم قصد دارند مبلغی را برای اعزام زیارت اولی‌های نیازمند به کربلای معلی واریز کنند، حتما وجه مورد نظر‌شان را به شماره حساب‌هایی که از طرف رسانه‌های دیداری و شنیداری معتبر کشور معرفی می‌شود، انجام دهند و از واریز وجه به شماره‌حساب‌های ناشناس که از طرف مجرمان سایبری و با هدف کلاهبرداری از افراد در فضای مجازی انتشار می‌یابد جدا خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار