استاندار خراسان جنوبی به اهمیت جذب سرمایه‌گذار در استان تاکید کرد و گفت: باید نگاه های غلط و بسته را در این رابطه کنار بگذاریم و انتظار از خواص در این راستا بیشتر است‌.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴ 17 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از خبرگزاری فارس، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش دولتی و خصوصی استان اظهارداشت: برای تصمیم‌گیری و ارائه راهکار در راستای آزادسازی مناطق معدنی بلوکه شده جلسات کارشناسی برگزار شود.

وی تصریح کرد: سازمان صمت و اداره کل منابع طبیعی استان یک ماه فرصت دارند تا با همکاری و هم فکری با بخش خصوصی در رابطه با چگونگی آزادسازی مناطق معدنی بلوکه شده در استان به ارائه پیشنهادات سازنده پرداخته تا این پیشنهادات به وزرات صمت ارسال و اگر لازم باشد به صورت حضوری در وزارت‌خانه مورد پیگیری قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعامل خوبی بین بخش دولتی و خصوصی استان وجود دارد، یادآور شد: باید مصوبات شورا اجرا و در ابن زمینه هم‌فکری لازم صورت گیرد و نگذادیم مصوبات بر روی کاغذ باقی بماند.

قناعت ادامه داد: اداره صمت، منابع طبیعی و بخش خصوصی استان هم اندیشی کنند که چند درصد از پهنه‌های معدنی بلوکه شده در استان قابل استعلام دوباره بوده تا این درخواست از طریق وزارت صمت پیگیری شود.

وی در مورد دستورالعمل این جلسه مبنی بر بررسی مشکلات ناشی از اجرای دستودالعمل نقشه‌برداری پهبادی برای محاسبه حقوق دولتی گفت: باید خودمان را برای اجرای این دستورالعمل در استان آماده سازیم، اما می‌توانیم جرو استان‌های اول برای اجرای این دستورالعمل نباشیم و در ابتدای امر آن را از معادن بزرگ استان آغاز کرده و بعد از آن پیشنهادات کارشناسی و فنی در این رابطه را طی مکاتباتی با مرکز درمیان بگذاریم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی سنگ و صنایع معدنی که در آبان‌ماه امسال در تهران افزود: حضور استان در این نمایشگاه الزامی بوده و باید با توجه به ظرفیت‌های مهم معدنی در استان به دنبال جذب سرمایه‌گذار در استان باشیم.

قناعت ادامه داد: در مورد مسائل مالی حضور فعالان معدنی استان در این نمایشگاه باید از سوی بخش دولتی کمک و حمایت صورت گیرد.

وی در رابطه با درخواست بخش خصوصی مبنی بر نظرخواهی از این بخش برای بحث انتصابات مدیران استانی بیان داشت: در مورد انتصاب مدیران یک سری از آیتم‌ها وجود دارد و در این زمینه درب تعامل با بخش خصوصی باز بوده، ولی تصمیم‌گیری نهایی با استاندار است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه الزام شرکت‌های معدنی بزرگ برای انتقال حساب‌های بانکیشان به استان جزو مصوبات شورای اداری نیز است یادآور شد: جلسه کارشناسی و فنی با هم‌فکری بخش خصوصی در این زمینه باید برگزار تا ضمانت اجرایی این موضوع از لحاظ قانونی مشخص و همچنین مشوق‌هایی که می‌تواند در این زمینه وجود داشته باشد، شود.

قناعت به اهمیت جذب سرمایه‌گذار در استان تاکید کرد و افزود: باید نگاه‌های غلط و بسته را در این رابطه کنار بگذاریم و انتظار از خواص در این راستا بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد که نیاز به تعاملات بخش دولتی و بخش خصوصی برای استفاده بهتر از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان وجود دارد که برای رسیدن به این تعاملات باید از تعارفات خارج شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار