مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ۶ درصد مشترکان تا ۱.۵ برابر الگو، ۱.۹ درصد مشترکان تا ۲.۵ برابر الگو، ۰.۴ درصد از مشترکان خانگی بیش از ۲.۵ درصد الگو برف مصرف می کنند.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶ 18 August 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی  و به نقل از روابط عمومی شرکت برق، حسن چاهی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اظهار کرد: از مجموع گروه پرمصرف در بخش خانگی این استان ۶ درصد مشترکان تا ۱.۵ برابر الگو، ۱.۹ درصد مشترکان تا ۲.۵ برابر الگو، ۰.۴ درصد از مشترکان خانگی بیش از ۲.۵ درصد الگو برف مصرف می‌کنند.

به گفته وی؛ ۳۳۲ هزار مشترک بخش خانگی بیشترین برق استان را مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی الگوی مصرف عادی در ایام گرم استان را ۳۰۰ کیلو وات ساعت در ماه دانست و افزود: حدود ۲۶ هزار مشترک در بخش خانگی استان بیش از این الگو برق مصرف می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعرفه‌های مصرف برای مشترکان پلکانی است و پلکان‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده است که سبب ایجاد انگیزه برای کاهش مصرف برق می‌شود.

چاهی تصریح کرد: اگر مصرف مشترکی ۲۵۰ کیلووات ساعت در ماه باشد، باید ۲۳۷ هزار و ۵۰۰ ریال پرداخت کند، ولی اگر مشترکی هزار و ۲۵۰ کیلووات ساعت در ماه یعنی پنج برابر مصرف کند باید ۱۳ میلیون ریال یعنی ۷۰ برابر پرداخت کند و این اختلاف رفته رفته افزایش می‌یابد.

وی یکی از مهمترین علل افزایش مصرف برق را سیستم‌های سرمایشی دانست و اظهار کرد: با شروع خردادماه و گرما مصارف برق دستگاه‌های اجرایی، اداری و خانگی رشد تصاعدی دارند و دلیل آن نیز وارد شدن سیستم گرمایشی به مدار مصرف است.

چاهی افزود: ۳۵ درصد از کل مصرف برق در فصل گرم سال مربوط به سیستم‌های سرمایشی است در حالی که با توجه به شرایط اقلیمی استان که نیمه کوهستانی و دارای رطوبت نسبی پایین است کولر‌های آبی نیز جوابگو و نیازی به کولر گازی نیست و با توجه به این که کولر گازی پنج برابر کولر آبی مصرف دارد استفاده از آن با توجه به محاسبه بهای برق با الگوی کنونی توصیه نمی‌شود

مدیر عامل شرکت نیروی برق استان خاطرنشان کرد: مشترکانی که از کولر گازی استفاده می‌کنند به طور حتم از نرم مصرف تجاوز می‌کنند و بهای قبوض برق آن‌ها قابل توجه می‌شود.

خراسان شمالی ۴۱۰ هزار مشترک برق دارد که از این تعداد ۳۳۲ هزار مشترک برق خانگی است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار