استاندار خراسان رضوی گفت: ما افتخار داریم میزبان زائرین داخلی و بین المللی باشیم. زائران مختلفی از کشور عراق برای زیارت به مشهد سفر می کنند. سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر در مشهد داریم.
کد خبر: ۱۱۲۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ 19 August 2023

به گزارش تابناک رضوی، یعقوبعلی نظری صبح امروز ضمن استقبال از وزیر کشاورزی عراق در استانداری خراسان رضوی در دیدار با وی اظهار داشت: استان خراسان رضوی از استان‌های بزرگ ایران اسلامی است و ما حدود ۱۱۷ هزار کیلومتر مربع مساحت و ۷ میلیون نفر جمعیت داریم.
وی‌ ادامه داد: مزیت‌های فرهنگی، اقتصادی، حمل و نقل و ترانزیت زیادی استان خراسان رضوی دارد. مزیت ویژه استان ما وجود مضجع منور امام رضا(ع) است.
نظری تصریح کرد: ما افتخار داریم میزبان زائرین داخلی و بین المللی باشیم. زائران مختلفی از کشور عراق برای زیارت به مشهد سفر می کنند. سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر در مشهد داریم.

وی توضیح داد: امکانات و ظرفیت‌های مختلفی مانند معدن، کشاورزی، صنعت و انرژی در استان ما وجود دارد. این استان از نظر ترانزیت و صادرات نقطه طلایی کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب بخشی از کشورهای آسیایی است و به حوزه CIS دسترسی دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از ظرفیت‌های ما معدن شامل معدن سنگ آهن، مس و غیره است. یکی‌از موضوعات و ظرفیت‌های مهم استان ما ظرفیت کشاورزی و دامداری استان خراسان رضوی است.
وی‌تصریح کرد: کشاورزی و دامداری از حرفه‌های قدیمی و تاریخی استان است. به همین دلیل ما از صنایع ترابری و تبدیلی خوبی در استان و مرتبط‌ با محصولات کشاورزی برخورداریم.
نظری گفت: ما اعلام آمادگی جدی و فعال داریم تا بتوانیم بین استان خراسان رضوی به برکت‌ وجود امام رضا(ع) و کشور برادرمان عراق که مفتخر به وجود عتبات عالیات است ارتباط خوبی برقرار کنیم.
نماینده عالی دولت در خراسان رضوی گفت: امیدواریم باتوجه به سفر شما این امکان صادرات محصول بین ما در قالب توافقات مشترک فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار