معاون وزیر صمت و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۹۴ طرح غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به بهره‌برداری رسیده و فعال شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱ 24 August 2023

به گزارش تابنا قزوین و به نقل از خبرگزاری فارس، فرشاد مقیمی ظهر امروز در حاشیه افتتاح چندین طرح صنعتی در استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته دولت حدود ۲۹۲ طرح و واحد صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی بیش از ۲۵۰ طرح زیرساختی در شهرک‌های صنعتی نیز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به تاکید دولت و وزیر صمت در خصوص ضرورت حمایت از فعالیت‌های صنایع کوچک، افزود: از اولویت‌های کاری سازمان صنایع کوچک می‌توان به راه اندازی واحد‌های راکد، به ظرفیت رساندن واحد‌های زیر ظرفیت و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در حوزه نوسازی واحد‌های صنعتی اشاره کرد.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به وجود ۶۷۰۰ واحد راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۹۴ طرح غیر فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسیده و فعال شده‌اند. این در حالی است که صاحبان برخی از صنایع تمایلی برای احیای مجدد واحد‌ها ندارند و چرخه عمر صنعت، محصول یا تکنولوژی برخی از واحد‌ها هم به پایان رسیده و در این خصوص روش‌ها و مکانیزم‌هایی باید تنظیم کرد تا به چرخه تولید بازگردند.

مقیمی اضافه کرد: برخی از واحد‌های صنعتی فعال هم به نوسازی و بازسازی نیاز دارند که اگر به موقع انجام شود در جلوگیری از توقف فعالیت واحد‌ها موثر خواهد بود که در این زمینه هم برنامه‌ای در حال تنظیم است و به زودی اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌ها و الزامات مناسب برای ساخت تصفیه خانه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تعدادی از تصفیه خانه‌ها در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.

این مسوول با اشاره به وجود ۱۷۷ نیروگاه کوچک و chp در داخل شهرک‌های صنعتی کشور اذعان کرد: در حال حاضر ۵۰۰ مگاوات برق در شهرک‌ها تولید می‌شود. همچنین در جلسه‌ای در وزارت نیرو، مقرر شد ابتدا مجوز تولید برق در شهرک و مصرف در همان شهرک صنعتی اخذ و توافق انجام شده تا بتوان از شبکه انتقال برق داخل شهرک‌ها استفاده کرد.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: وزیر صمت پیشنهادی به رئیس جمهور ارسال کرده که اگر مجوز‌هایی اعطا شود، مجموعه صنعت این آمادگی را دارد در زمینه برق سرمایه‌گذاری کند و در این رابطه طی روز‌های گذشته شاهد افتتاح چندین پروژه بزرگ در حوزه برق بودیم.

مقیمی افزود: نوسازی و بازسازی واحد‌های صنعتی در بهینه‌سازی مصرف برق تاثیر بسزایی دارد که از جمله رویکرد‌های وزارت صمت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است تا بتوانیم در کاهش و بهینه‌سازی مصرف برق گام برداریم. چرا که به زیرساخت‌های الکتریسته برق در کشور و بهای تمام شده کالا‌ها کمک می‌کند و اجناس با قیمت مناسب به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی اولویت اول سازمان صنایع کوچک را توسعه شهرک‌های موجود و اولویت اصلی را کیفی‌سازی شهرک‌ها و افزایش کیفیت خدمات ذکر و بیان کرد: اگر در جایی هم برای توسعه شهرک‌های جدید تقاضا برای سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد، پیگیری می‌کنیم.

این مسوول با اشاره به وجود ۸۶۰ شهرک صنعتی فعال و به بهره‌برداری رسیده در کشور بیان کرد: در این شهرک‌ها یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مشغول به کار هستند. در شهرک‌های صنعتی همچون گذشته سرمایه‌گذاری خارجی انجام می‌شود که در استان قزوین هم نمونه‌هایی از سرمایه‌گذاری خارجی را شاهد هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار