معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از توزیع واکسن آنفلوآنزای تولید داخل در داروخانه‌های دانشگاهی و هلال احمر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ 30 August 2023

دکتر مسعود مهدوی‌نیا با تاکید بر لزوم دریافت واکسن آنفلوآنزا در آستانه فصل پاییز اظهار کرد: واکسن تولید داخل با نام "فلوگارد" به مقدار کافی تولید و در دفاتر مرکزی شرکت‌های توزیع‌کننده موجود است و آن‌ها نیز واکسن را به شعب استانی ارسال کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر واکسن تولید داخل در داروخانه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سطح استان خوزستان و داروخانه جمعیت هلال احمر با قیمت ۲۶۴ هزار تومان موجود است. در اهواز داروخانه‌های امام صادق(ع)، امام سجاد(ع) و هلال احمر این واکسن را دارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: واکسن تولید خارج نیز وارد کشور شده اما با توجه به سیاست قیمت‌گذاری، هنوز قیمت آن مشخص نیست بنابراین هنوز توزیع نشده است. زمان آزادسازی این واکسن به سیاست‌گذاری سازمان غذا و دارو بستگی دارد.

مهدوی نیا بیان کرد: با توجه به تاخیر سرد شدن هوا در خوزستان و مباحث فرهنگی، مردم با تاخیر برای تزریق واکسن آنفلوآنزا مراجعه می‌کنند در حالی که بهترین زمان دریافت این واکسن در شهریورماه است و اکنون نیز این واکسن تولید داخل در دسترس است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار