معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: عرشه قطار شهری کرمانشاه طبق برنامه زمانبندی تعیین شده، بهمن ماه 94 آماده بهره برداری است.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ 15 October 2015
معاون عمرانی استاندارکرمانشاه گفت: عرشه قطار شهری کرمانشاه طبق برنامه زمانبندی تعیین شده، بهمن ماه ۹۴ آماده بهره برداری است.

مجتبی نیک کردار در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص روند اجرای پروژه قطار شهری کرمانشاه گفت: طی یکی دو ماه اخیر پروژه تفاوت چندانی نکرده و هم اکنون عرشه آن در حال نصب شدن بر روی ستون‌ها است.

وی افزود: چنانچه اعتبار پروژه که اصلی ترین مشکل ما است به موقع تامین شود فاز اول پروژه مذکور طبق برنامه زمانبندی به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در اجرای پروژه‌های موجود مشکل طرح و برنامه نداریم و تنها مشکل ما اعتبارات و منابع مالی است که در صورت تامین، پروژه‌ها روند رو به سرعتی خواهند گرفت.

وی یادآور شد: عرشه پروژه هم اکنون در حال اجرا  و نصب است و طبق برنامه زمانبندی بهمن ۹۴ به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

اتمام مناقصه تونل طی دو ماه آینده

نیک کردار از اتمام مناقصه مطلالعات تونل نیز طی دو ماه آینده خبر داد و افزود: در صورت اتمام طرح آن از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان آزادی تونل پروژه نیز به مرحله اجرا در می‌آید.

وی گفت: مناقصه ایستگاه‌ها نیز در شرف انجام است و چنانچه طرح آن تهیه شود مناقصه ایستگاه نیز برگزار خواهد شد و سعی داریم امسال عملیات اجرایی یکی دو ایستگاه را هم آغاز کنیم.

معاون استاندار کرمانشاه از در دستور بودن خرید ریل نیز برای این پروژه خبر داد و افزود: علاوه بر آن خرید سوزن نیز در دستور کار است و چنانچه عرشه طبق برنامه زمانبندی به پایان برسد یک سری اقدامات عایق کاری و... را روی آن انجام خواهیم داد و سپس مرحله ریل گذاری آغاز می شود.

اتمام فاز اول پروژه طی سه سال

وی یادآور شد: فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه در صورت تامین به موقع اعتبار  ظرف سه سال قابل بهره برداری است.

نیک کردار اعتبار مورد نیاز برای پروژه قطار شهری کرمانشاه را یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: برای اتمام فاز اول آن ۶۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که در صورت تامین سه ساله پروژه به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: در صورت تامین به موقع  ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر، پروژه ظرف ۶ سال به مرحله بهره برداری می رسد.

معاون استاندار کرمانشاه به مصوبه شورای اسلامی شهر کرمانشاه برای فروش اوراق مشارکت جهت تامین منابع مالی پروژه مذکور اشاره کرد و افزود: چنانچه ۱۸۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت تصویب شده به فروش برسد بخشی از منابع مورد نیاز تامین شده و پروژه سرعت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: این مبلغ در شورای اسلامی مصوب شده و هم اکنون پیگیر گرفتن مجوز آن از بانک مرکزی هستیم و چنانچه این اوراق قرضه از سوی شهرداری منتشر و مردم خریداری کنند به منابع موجود ما اضافه خواهد شد و شاهد تسریع در اجرای پروژه خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار