مسئول بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: که نشانه های حاد بیماری کرونا در حجاج استان های کرمانشاه و ایلام مشاهده نشده است.
کد خبر: ۱۱۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 15 October 2015
مسئول بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: که نشانه های حاد بیماری کرونا در حجاج استان های کرمانشاه و ایلام مشاهده نشده است.

824 نفر از حجاج استان های کرمانشاه و ایلام که 20 و 21 شهریور ماه برای به جای آوردن مناسک حج به عربستان رفته بودند دوشنبه و سه شنبه از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه وارد کشور شدند.

حسین بیگلری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در بین حجاجی که وارد کشور شده اند مورد حادی از بیماری کرونا مشاهده نشده است.

وی افزود: تمامی حجاج پس از ورود به کشور توسط کادر مراقبت مرزی مورد معاینه قرار گرفتند و آموزش های لازم نیز به آنها داده شد.

مسئول پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: این افراد به مدت 14 روز تحت نظر قرار می گیرند تا در صورت بروز علائم بیماری برای مداوای آنها اقدام شود.

وی از مردم خواست که پس از ورود حجاج به کشور از دست دادن و روبوسی کردن با آنها خودداری کنند و توزیع ولیمه ها را نیز تا 14 روز به تعویق بیاندازند.

تاکنون یک هزار و 175 نفر در عربستان به این ویروس مبتلا شده اند که 606 نفر از آنان بهبود یافته، 57 نفر همچنان تحت درمان هستند و 9 مورد نیز در خانه های خود به سر می برند.

ویروس کرونا نخستین بار در سال 1960 کشف شد که موجب بروز بیماریهایی از خانواده سرماخوردگی در انسان و حیوانات می شود و از ویژگی آن زوائد تاج مانند بر روی سطوح دیواره ویروس هاست.

علل این بیماری هنوز ناشناخته است اما از علائم اصلی آن تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است.

بیمار ممکن است سرفه های چند روزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد و در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی، پریکاردیت و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است 35 درصد مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار