مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه از بهره‌برداری از ۱۲۰ کیلومتر فیبرنوری در هفته دولت در استان خبر داد و گفت: ۲۲ سایت نسل ۴ و ۴/۵ تلفن همراه هم همزمان راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۱۲۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳ 31 August 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «حمیدرضا امیری» افزود: تمرکز اصلی ما در گسترش فیبرنوری است که تا امروز موفق شده ایم در استان برای ۲۰ هزار مشترک فیبرنوری خانگی ظرفیت ایجاد کنیم.

وی، عدم وجود محدودیت‌های کابل‌های مسی، سرعت و کیفیت بالای ارتباطی، قطعی کم و عدم وجود نویز، امنیت بالای حفظ اطلاعات و سهولت واگذاری خطوط تلفن ثابت را از جمله مزایای فیبرنوری دانست و اعلام کرد: در اکثر شهرهای استان ما ظرفیت و آمادگی واگذاری فیبرنوری را داریم و حتی این امکان در روستاهایی که متقاضی باشند و امکانات فنی میسر باشد وجود دارد.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه در ادامه با اشاره به اقدامات مخابرات کشور برای استقبال از زائرینی که مرز خسروی را برای خروج از کشور و شرکت در این برنامه عظیم معنوی انتخاب کرده‌اند، گفت: ما در تمامی مسیر حرکت زائرین در استان ضمن تقویت شبکه تلفن همراه، ظرفیت شبکه را افزایش داده که زائرین ارتباطات اینترنت و تلفنی باکیفیتی را تجربه کنند.

راه اندازی هشت سایت پرتابل و موقت در مرز خسروی، برپایی موکب در پایانه مرزی برای ارایه خدمات تلفن همراه و اینترنت به زائرین، مجهزکردن تمام ادارات و سازمان‌هایی که در مرز مستقر هستند به امکانات اینترنت پرسرعت و تلفن و راه اندازی سامانه امداد زائر به شماره ۳۱۳۸ با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی از جمله اقدامات مخابرات منطقه کرمانشاه است.

امیری همچنین از راه‌اندازی ۲۹ نقطه وای فای در مرز خسروی خبر داد که این مورد از جمله اقدامات مهم مخابرات در ایام اربعین حسینی است و تمام زائرین می‌توانند در نقاط یاد شده به ازای هر روز یک ساعت اینترنت رایگان دریافت کنند و اگر مشترک اینترنت خانگی مخابرات هم باشند می‌توانند با نرخ اینترنت خانگی به وای فای مرز متصل شده و از امکانات آن استفاده کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد نسبت به حفظ و حراست از امکانات مخابراتی همکاری بیشتری با مخابرات منطقه داشته باشند و برای جلوگیری از قطعی ارتباط تلفنی و اینترنت منزل و محل کار خود در صورت مشاهده سرقت سیم‌ها و امکانات مخابراتی در طول شبانه روز با تلفن ۱۱۰ و یا شماره ۳۷۲۹۴۸۰۰ تماس بگیرند.

در استان کرمانشاه که بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد؛ حدود ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ روستا سکونت دارند که از این تعداد نیمی از جمعیت در مرکز استان زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار