مدیر حوزه هنری استان ایلام؛
مدیر حوزه هنری استان ایلام گفت: هفتمین سوگواره منطقه ای عکس « آیینه داران» ویژه اربعین حسینی بعد از پایان این کنگره عظیم به میزبانی ایلام برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۲۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵ 02 September 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سعید خیرالهی اظهار کرد: زائران اربعین اعم از عکاسان حرفه ای، آماتور و مردمی با ثبت تصاویر جالب توجه از پیاده روی اربعین یا حضور در عکاسخانه موکب «شین» امکان شرکت در مسابقه سوگواره عکس را دارند و منتخبان عکاسان غرب کشور در مهرماه معرفی می شوند.

خیرالهی یادآور شد: هفتمین سوگواره عکاسی«آینه داران» شامل عکس آماتوری، حرفه ای و عکس های مردمی (زیر چتر حرم با شین) است و علاقمندان تا ۱۸ شهریورماه با ارسال آثار خود به دبیرخانه سوگواره واقع در حوزه هنری ایلام فرصت شرکت در این سوگواره هنری را دارند.

وی ادامه داد: موکب هنرمندان ایران و ایلام (شین ) همزمان با ایستگاه فرهنگی سه راهی کارزان شهرستان سیروان، با راه اندازی سه‌ موکب سیار در شهرستان های ایوان، مهران، دهلران نیز فعالیت فرهنگی هنری متنوعی در حوزه اربعین دارد.

خیرالهی اضافه کرد: حوزه هنری استان با همکاری در بخش های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی چون تئاتر، سرود، تجسمی با برپایی ایستگاه فرهنگی در همه موکب های خدمات دهنده به زائران، موکب های مردمی، ترمینال ها و فرودگاه تا پایان موج برگشت زائران به فعالیتهای فرهنگی و هنری ادامه خواهد داد.

ایستگاه فرهنگی هنرمندان ایلام و ایران با عنوان (شین) برای دومین سال پیاپی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بسیج هنرمندان در محوطه موکب بزرگ بنیاد مستضعفان واقع در سه راهی کارَزان از چهارم تا شانزدهم شهریور خدمات فرهنگی، هنری، ادبی و تجسمی در بخش های مختلف ارائه می کند.

مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور به سمت عراق است و در ایام اربعین افزون بر ۶۰ درصد زائران از این مرز عبور می کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار