سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار گفت: در این کارگروه مصوب شد دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران تا دو روز آینده در آمادگی کامل باشند.
کد خبر: ۱۱۲۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ 10 September 2023

به گزارش «تابناک البرز» مهرور با اشاره به اینکه این جلسه با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی در استان تشکیل شده است افزود: در زمان صدور هشدار نارنجی ضروری است که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی نظیر آسم، سالمندان و کودکان از هر گونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند و شهروندان نیز فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وی  توصیه کرد: برای پیشگیری از ورود گردو غبار به داخل ساختمان، در و پنجره‌ها و منافذ را ببندیم و از باز و بسته کردن غیر ضرور آن‌ها پرهیز شود، همچنین در شرایط بروز گرد و غبار به علت بخارات حاصل از پاک کننده‌های شیمیایی و گندزدا‌ها حتی الامکان از این مواد کمتر استفاده شود.

سرپرست  مدیریت بحران استانداری البرز بیان داشت: بر اساس توصیه پزشکان شهروندان به هنگام بروز گرد و غبار مصرف شیر و ماست کم چرب و میوه و سبزیجات تازه برای دفع سموم از بدن را در دستور کار قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار