مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۹۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را شروع می‌کنند که از این تعداد ۱۱۲ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی، ۴۵ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه اول و ۳۷ هزار نفر دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم هستند.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸ 10 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از فارس، افشین امیریان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۱۹۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را شروع می‌کنند که از این تعداد ۱۱۲ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی، ۴۵ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه اول و ۳۷ هزار نفر دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جشن غنچه‌ها در ۱۶ مهرماه همزمان با روز جهانی کودک برگزار می‌شود، افزود: ۲۰ هزار کلاس اولی روز ۳۰ شهریور با جشن شکوفه‌ها سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات سرویس مدارس در کمسیون ۱۸ در یک فرایند جمعی توسط آموزش و پرورش، شهرداری و فرمانداری اجرا می‌شد که در ابلاغیه‌های جدید ماده ۱۸ لغو شده و سرویس مدارس به شورای ترافیک واگذار شده است.

امیریان ادامه داد: افزایش هزینه سرویس مدارس به صورت کلی در سراسر کشور اتفاق افتاده که طبق آیین‌نامه هزینه سرویس سواری ۴۰۰ هزار تومان و مینی‌بوس ۳۰۰ هزار تومان است و به فراخور مسیر‌ها افرایش می‌یابد.

وی توضیح داد: یکی از مسائل مورد نظر کمبود مدرسه در شهرک منظریه است، این شهرک نیازمند ۱۴ آموزشگاه است در صورتی که در حال حاضر ۴ آموزشگاه دارد و همین امر باعث می‌شود تراکم جمعیت به سمت مدارس شهر سرازیر شود و ترافیک شهری را افزایش دهد.

امیریان بیان کرد: در دولت سیزدهم فرایند جذب معلم افزایش چشمگیری داشته است و در مجموع یک‌هزار و ۴۴۶ معلم جذب سیستم آموزشی شدند همچنین پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری نیز به این تعداد اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت یک‌هزار و ۲۱۹ معلم، اظهار داشت: علیرغم تمام مشکلات، طرح رتبه‌بندی معلمان در دولت سیزدهم تصویب شد و برای ۲۴ هزار معلم در استان حکم صادر شد.

امیریان با اشاره به وجود ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه در استان، تصریح کرد: مبالغ کلاس‌های فوق برنامه مدارس هیات امنایی باید در شورای آموزش و پرورش تصویب شود در غیر این صورت مدارس حق دریافت وجه ندارند و در صورت مشاهده با مدیران متخلف برخورد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار