۱۶ زندانی خراسان جنوبی در روزهای پایانی ماه صفر از بند رها می‌شوند و در موکب امام رضا (ع) در مسیر زوار رضوی خدمت‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۲۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴ 11 September 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از ایرنا، شاید که نه به طور حتم باورش سخت باشد در بند باشی اما رها شوی برای اینکه خادمی طریق الرضا را انجام دهی.

کاری نو و ابداعی از اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی برای افرادی که به دلایل مختلف در بند هستند اما دلشان پر می‌کشد برای صحن و سرای ولی نعمت ایرانیان و امسال اولین بار لباس خادمی بر تن می‌کنند تا از حضرت مدد بجویند.

خوشحال است و به خود می‌بالد که توفیقی حاصل شده تا خادم الرضا باشد برای زائران در موکبی با نام امام رضا (ع) و از خوشحالی اشک شوق بر گونه‌اش جاری می‌شود.

او گفت: فکرش را هم نمی‌کردم که توفیق زیارت امام رضا و خدمت به زوارش آن هم زمانی که در بند هستم، نصیبم شود و خداوند را شاکرم.

این مددجو افزود: زمانی که با خبر شدم می‌خواهم به زیارت امام رضا (ع) بروم و از طرفی خادم زائران ایشان شوم، خیلی خوشحال شدم و از خدا و ولی نعمتمان آقا امام رضا تشکر کردم، امیدوارم همه ما خادم خوبی برای آن حضرت باشیم و با روسفیدی به استان برگردیم.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی هم روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: امسال برای اولین بار و با هماهنگی دستگاه قضا ۱۶ زندانی زندان مرکزی استان از بند رها می‌شوند و در موکب امام رضا (ع) در مسیر زوار خدمت‌رسانی می‌کنند.

علی عبدی افزود: این اقدام به منظور فرهنگسازی دینی و کمک به همنوع برای اولین بار طرح‌ریزی شد و زندانیان لباس خادمی امام رضا را به تن می‌کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام‌ شده است، بر ضرورت آشنایی زندانیان با مبانی و فرهنگ دینی و قرآنی تاکید کرد و گفت: اگر ترکیب جمعیتی که امروز در زندان‌ها به سر می‌برند، با قرآن کریم و مباحث دینی ارتباط بیشتری داشتند، بی‌تردید گذرشان به زندان نمی‌افتاد.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی اندرزگاه معراج در زندان مرکزی بیرجند با هدف نشر معارف دینی و روان‌شناسی اسلامی ادامه داد: با انجام امور اصلاحی و تربیتی صورت گرفته در زندان‌های استان بیش از هزار و ۳۰۰ زندانی در فعالیت‌های قرآنی در رشته‌های روانخوانی، روخوانی و حفظ قرآن تربیت شده‌اند.

خراسان جنوبی در روزهای پایانی ماه صفر محل عبور مسافران و زائران حرم رضوی از استان‌های مختلف کشور به سمت مشهد مقدس است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار