مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: استان سمنان در مسیر جهانی ‌شدن است.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷ 12 September 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از خبرگزاری فارس، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ظهر امروز در ششمین جلسه شورای اداری استان سمنان اظهار کرد: جاده ابریشم میراث و هدیه گذشتگان است و حالا سمنان به‌عنوان پایتخت راه ابریشم در کشور ایران و نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المللی شهر‌های عضو جاده ابریشم است که فرصتی طلایی برای جهانی شدن استان سمنان و رشد و توسعه این استان در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگی، علمی و ... است.

وی افزود: برای توسعه گردشگری و جذب گردشگران، نرم‌افزار جامع گردشگری و معرفی استان سمنان با نام پارکوپولو که دارای بیش از ۶ هزار محتوا است با استفاده از ظرفیت جوانان بومی این استان تهیه شده است و در هفته گردشگری به‌صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در رویداد اتحادیه بین‌المللی شهر‌های عضو جاده ابریشم نام استان سمنان در کنار ۵۸ شهر و ۲۶ کشور دیگر مطرح شده و به‌عنوان یک برند گردشگری پا به عرصه جهانی گذاشت و با برنامه‌ریزی، همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی باید برای کسب بیشترین منافع تلاش کرد.

کرم‌زاده برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران در دهه آخر ماه صفر گفت: در دهه آخر ماه صفر افتخار میزبانی و خادمی زائران و مسافران امام هشتم (ع) را در استان سمنان داریم و در این راستا با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ۴۰ موکب در مسیر ۶۵۰ کیلومتری تهران تا خراسان رضوی در استان سمنان برپا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: ساماندهی سرویس‌های بهداشتی با هدف رفاه حال مسافران در دستور کار است.

ششمین جلسه شورای اداری استان سمنان به ریاست استاندار سمنان و با حضور نماینده، ولی فقیه در استان سمنان، اعضای شورای تأمین استان، فرمانداران و مدیران کل ستادی و اجرایی استان در استانداری سمنان برگزار شد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار