قابل توجه مسئولین کشوری ؛
مسولین ارشد کشوری باید نجابت و صبر مردم مهران را برای همیشه به یاد داشته باشند ،مردم مقاومی که روزگاری در دفاع مقدس صبر و استقامتشان نامشان را در تاریخ جاودانه کرد و اینک نیز اربعین مهمترین رویداد مذهبی و سیاسی کشور بر روی دوش های محکم آنان ،زمینه ساز تحقق اهداف بالادستی نظام شده است.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ 12 September 2023

تابناک ایلام :: اربعین امسال هم به پایان رسید ،اربعینی متفاوت تر از سالهای قبل که از جنبه های مختلف می توان تفاوت های آن با سال های گذشته را بخوبی احصا و مشاهده کرد.

تفاوت هایی از جنس افزایش تردد ،افزایش خودروهای شخصی ،بهبود زیرساخت ها ،بهبود کیفی و کمی راههای ارتباطی ،تعداد گیت های ورود و خروج ،کاهش مدت زمان خروج ،حذف ازدحام جمعیتی سنوات قبل ،پذیرایی هه و خدمات درمانی و ....و همچنین مدیریت حضور زایرین و کاهش مصائب شهروندان مهرانی از جمله مصادیق این تفاوت هاست

آنگونه که آمارهای رسمی نشان می دهند ،در اربعین امسال تردد از مرز بین المللی مهران از ۳میلیون و سیصد هزار نفر فراتر رفت تا مرز مهران را پر تردد ترین مرز کشور معرفی نماید.

یقینا با وجود تلاش های وقفه تخریب گران و بدخواهان ،اینکه هموطنانمان همچنان مهران و استان ایلام را انتخاب اول خود قرار داده خود نقطه قوتی برای استان ایلام محسوب می شود چرا که نشانگر وجود محاسن و مولفه هایی است که بخشی از آن به مردم نجیب استان و مهران مربوط می شود

این افزایش آمار مترددین در سال جاری و رضایت آنان از کمی و کیفی خدمات و مهمان نوازی مردم استان و خصوصا شهر مرزی مهران ،نمادی برجسته از حسن مدیریت و برخورد مردم و صبر و شکیبایی آنان در یکماه حضور میلیونی زایرین اربعین است.

مدیریت دلسوزانه مدیران ،بهبود زیر ساختها در کنار همراهی هنرمندانه مردم مهران و دیگر شهرهای استان اینک مهران و ایلام را در کانون توجهات کلان قرار داده و منبعد نیز هرگونه قصور و بی توجهی از سوی مسولین و دستگاههای کلان برای اهتمام ببشتر به رفع مشکلات استان را غیر قابل توجیه کرده است

حال تمام ناظران و کنشگران با هر نگاه و سلیقه ای بر این نکته اتفاق نظر دارند که اربعین و حضور میلیونی زایرین در استان ما ،یک فرصت بی نظیر توسعه ای به حساب می آید.

فرصتی که بدلیل قرار گرفتن مهران در صدر مرزهای شش گانه و انتخاب نزدیک به دو سوم کل زایرین ایرانی اربعین ،در کنار سوق اعتبارات عمرانی خاص اربعین برای ایجاد زیر ساخت های جدید از قبیل شریان های ارتباطی استان، راه آهن ،بهبود زبر ساخت های درمانی و گردشگری و....می تواند از بعد اقتصادی تحولی شگرف در اقتصاد مردم استان ایجاد نماید

مسولین ارشد کشوری باید نجابت و صبر مردم مهران را برای همیشه به یاد داشته باشند ،مردم مقاومی که روزگاری در دفاع مقدس صبر و استقامتشان نامشان را در تاریخ جاودانه کرد و اینک نیز اربعین مهمترین رویداد مذهبی و سیاسی کشور بر روی دوش های محکم آنان ،زمینه ساز تحقق اهداف بالادستی نظام شده است.

این مردم شایسته بهترین نگاهها و بزرگترین تصمیمات هستند ،آنان دین خود را در دو برهه دفاع مقدس و اربعین به آرمان های انقلاب و نظام ادا کرده اند اما واقعیت این است نظام همچنان به این مردم بدهکار است ،چرا که به موازات حقشان بر گردن نظام گامهای محکمی برای بهبود وضعیت رفاهی ، معیشتی و توسعه ای آنان برداشته نشده است.

امروز اربعین برجسته ترین فرصت برای تغییر نگاه به مردم مرز دار مهران است ،نباید اینگونه باشد که با خروج آخرین موکب ها و نیروها از مهران ،وعده وعیدها ،سیاست ها و تصمیمات منجر به توسعه مهران نیز همزمان با آنان از مرز خارج شود.

به یمن ترافیک حضور مدیران تراز اول کشور در مهران ،،مشکلات مهران نیازی به احصائ و بازگو شدن ندارند ،چرا که آنان برابر با مسولین و مردم استان ، این نقص ها و مشکلات را لمس کرده اند ،بنابراین انتظار می رود مردم مهران و نیازهای آنان را بایگانی نکنند

با تصمیمات درست و منطقی در کنار بهبود زیر ساخت های شهری، زمینه تحول شگرف در افتصاد مردم استان و مرزداران مهرانی را فراهم آورند.

حضور میلیون ها نفر در این شهر مرزی بزرگترین فرصت برای تحول در اقتصاد این مردم بحساب می آید که نباید آسان از کنار آن عبور کرد.

بنابراین ضرورت ایجاب می کند، خردمندانه فرصت حضور میلیونی زایرین را در خدمت رشد اقتصاد مردم قرار دهید ،اربعین اقتصادی نه تنها اهداف بالادستی فرهنگی آن را تحت شعاع قرار نخواهد داد ، بلکه با خلق مولفه امنیتی ،مهران را به مرز سترگ دفاع از نظام تبدیل خواهد کرد.

اقتصاد اربعینی باید محقق شده و با ایجاد زیر ساخت های اقتصادی از جنس بازارچه مرزی ،منطقه آزاد تجاری و تجارت کوله بری ،مسیرها برای بهره مندی مردم مهران و ایلام از موهبت های مغفول اقتصاد گردشگر محور مذهبی بازگشایی شود.

انتظار می رود با کنار زدن پرده های تار ،نگاهها به پدیده نوظهور حضور میلیونی زایرین اربعین چند وجهی شود ،فرصت اربعین بخودی خود چند وجهی است ،اما برخی نگاهها صرفا وجه فرهنگی آن را برجسته کرده و از دیگر وجوه مهم آن یعنی افتصاد اربعینی غافل شده اند .فراهم آوردن زمینه ها برای برجسته شدن وجه اقتصادی اربعین و تاثبر آن بر سفره مردم استان و مهران راهی است که می تواند حق مردم مهران و ایلام بر گردن نظام را ادا نماید. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار