معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: در سفر دوم رئیس جمهور بیش از ۷۰ کیلومتر مسیر خط دوم ریلی اندیمشک به اهواز افتتاح و در آینده نزدیک ۴۰ کیلومتر مسیر بامدژ به اهواز نیز افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱ 13 September 2023

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه راه آهن که به صورت ویدئو کنفرانس به ریاست معاون برنامه ریزی و پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد با اشاره به اهمیت توسعه خطوط ریلی جهت تررانزیت کالا و مسافر در استان خوزستان، اظهار کرد: در سفر اول ریاست جمهور به استان خوزستان شاهد جهش مهمی در پروژه‌های راه آهن استان بودیم و در سفر دوم رئیس جمهور بیش از ۷۰ کیلومتر مسیر خط دوم ریلی اندیمشک به اهواز افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک با همت و کار انجام شده ۴۰ کیلومتر خط ریلی مسیر بامدژ به اهواز افتتاح می‌شود، افزود: قسمت عمده دو خطه کردن مسیر اهواز به اندیمشک انجام پذیرفته است و در صورت تزریق مالی از مصوبات سفر دور دوم ریاست جمهوری شاهد بهره برداری از خط دوم این مسیر و توسعه حمل و نقل و ترانزیت کالاها در این مسیر خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم توسعه ناوگان ریلی در استان، گفت: با انجام مطالعات و برنامه ریزی های صورت گرفته و با توجه به پیگیری های انجام شده امیدوار هستیم در آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی سه مسیر ریلی اهواز به اصفهان، هندیجان-شادگان _خرمشهر و مسیر هفت تپه به چذابه خواهیم بود.

خانچی با تاکید بر عزم جدی دولت در توسعه خطوط ریلی، بیان کرد: خط ریلی هفت‌تپه به چذابه در بحث ترانزینت کالا و مسافران نقش مهم و استراتژیکی خواهد داشت.

منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار