منطقه آزاد کیش همواره به عنوان پیشانی مناطق آزاد ایران محسوب می‌شود و صنعت گردشگری نقش تعیین کننده‌ای در افزایش تراز اقتصادی این منطقه دارد؛ اما رسانه گریز بودن مدیران این حوزه در سازمان منطقه آزاد کیش،‌ چالش‌هایی در حوزه گردشگری را رقم می‌زند.
کد خبر: ۱۱۲۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸ 13 September 2023

به گزارش تابناک جزیره، نیم نگاهی به فضای رسانه‌ای منطقه آزاد کیش نشان می‌دهد که عمده‌ترین چالش‌هایی که این جزیره زیبای مرجانی در ۶ ماه گذشته با آن‌ها درگیر بوده، در حوزه گردشگری رخ داده است؛ از مشکلات مربوط به بلیط هواپیما و حاشیه‌های جشنواره تابستانی تا بلاتکلیفی هواپیمای رها شده ۵۷ تنی در اسکله کشتی یونانی و فرسودگی اسکله تفریحی، همگی از مواردی است که پاسخگویی مدیران حوزه گردشگری منطقه را می‌طلبد.

البته نباید در این بین فقط قسمت خالی لیوان را دید؛ تلاش برای رفع ممنوعیت پرواز‌های چارتری، برقراری سیستم برای تهیه بلیط هواپیمای کیشوندان و حضور در نمایشگاه‌های بین المللی نیز هرچند از عملکرد‌های معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش محسوب می‌شود، اما رسانه گریزی این معاونت سبب شده تا حتی در بیان دستاورد‌های حوزه خود نیز عاجز باشد.

حضور مدیر توسعه گردشگری این معاونت در نمایشگاه بین المللی عراق و خروجی بسیار ضعیف رسانه‌ای در این نمایشگاه، سبب شد تا حضوری که می‌توانست در مرحله نخست نشانگر احیای روابط خارجی با کشور‌های همسایه برای جذب سرمایه گذار خارجی باشد، به سیبلی برای حمله به دولت در منطقه آزاد کیش تبدیل شد تا این سوال را بپرسد، «خروجی حضور در نمایشگاه عراق چه بود؟».

نماینده معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در نمایشگاه عراق نه تنها زیر بار گفتگو با رسانه‌ها نرفت و در نهایت به یک توضیح کلی آنهم از طریق روابط عمومی اکتفا کرد، بلکه حتی به خود زحمت ندادند که تصاویری کامل از تمامی مهمانان خارجی حاضر در غرفه کیش به همراه بخشی از اظهارات آنان را منتشر کنند؛ در نهایت خروجی رسانه‌ای این نمایشگاه بین المللی در چند فریم عکس و سه خبر کلی گویی منتشر شده از سوی روابط عمومی خلاصه شد.

اینکه عملکرد معاونت گردشگری در نمایشگاه عراق را باید از روی خروجی رسانه‌ای آن را سنجید نیز تصور اشتباهی است؛ اما قطع یقین رسانه گریزی و عدم توانایی بیان دستاورد‌های موفق، آفتی است که امروز گریبانگیر مدیران این حوزه شده و برای دولت در منطقه هزینه تراشی می‌کند.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش که همزمان معاونت توسعه مدیریت این سازمان را نیز عهده دار است، باید به این باور برسد که از هر فرصت و روزنه‌ای در ارتباط گیری با رسانه برای عمل به جهاد تبیین و بیان دستاورد‌ها بهره باید برد.

معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در آخرین نشست خبری بود اعلام کرد که با آغوش باز پذیرای انتقاد‌های سازنده رسانه‌ها خواهد بود؛ اما به نظر می‌رسد این معاونت باید در مرحله نخست لکنت زبان مجموعه در ارتباط گیری با رسانه‌ها را کنار بگذارد تا در مدیریت و اقناع افکاری عمومی حول محور گردشگری به عنوان مهمترین بخش منطقه آزاد کیش، نقش آفرینی کند.
منبع/ایرنا

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار