مدیرکل اوقاف خراسان‌شمالی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، موکب‌های تدارک‌دیده‌شده برای ایام شهادت امام رضا(ع) به‌صورت روزانه آمادگی پذیرایی از ۱۱ هزار نفر زائر را دارند.
کد خبر: ۱۱۲۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ 16 September 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی اوقاف خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف خراسان‌شمالی در دررابطه‌با موکب‌های تدارک‌دیده‌شده برای زائران پیاده عبوری از خراسان شمالی به خراسان رضوی اظهار کرد: هر ساله بعد از اتمام اربعین حسینی، زائرانی که تمایل به زیارت مرقد امام رضا (ع) را در ایام شهادتش دارند، قدم در این مسیر می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه هشت موکب آستان مقدس امامزادگان جهت ارائه خدمات به زائران پیاده در استان تدارک‌دیده‌شده است، گفت: دو موکب در مانه و سملقان، دو موکب در بجنورد، دو موکب در شیروان و یک موکب در فاروج آماده شده است.

مدیرکل اوقاف خراسان شمالی با بیان اینکه به دلیل اینکه در آستانه روز شهادت قرار داریم، موکب شهر آشخانه به کارش پایان داده است، افزود: زائرانی که قصد عبور از این مسیر را داشتند، تاکنون این شهرستان را پشت سر گذاشته‌اند.

وی اضافه کرد: طی هماهنگی‌های صورت‌گرفته، تمام مساجد، حسینیه‌ها، امامزاده‌ها در بین راه و شهر‌ها برای محل اسکان زائران پیاده در نظر گرفته شده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه در موکب‌های برپا شده پذیرایی شام، صبحانه و نهار ارائه می‌شود، گفت: موکب‌ها از صبح فعالیتشان را آغاز و تا نماز مغرب ادامه دارد و در این مدت با بسته‌های صبحانه، چای، دم‌نوش، میان‌وعده و اسکان از زائران پذیرایی دارند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا وقفی برای ارائه این خدمات وجود دارد، اظهار کرد: تمام موقوفات مربوط به امام رضا (ع) مستقیم توسط مردم به آستان قدس تخصیص پیدا می‌کند و تاکنون مبلغ قابل‌توجهی برای پذیرایی از زائران پیاده رضوی جمع‌آوری نشده است.

حجت‌الاسلام آسوده گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، موکب‌های تدارک‌دیده‌شده برای این ایام به‌صورت روزانه آمادگی پذیرایی از ۱۱ هزار نفر زائر را دارند.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار