فرماندار شهرستان سمنان آخرین وضع پروژه‌های عمرانی، مسأله تأمین آب و پروازها از فرودگاه، گلایه‌های ترافیکی و ... را در این شهرستان تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ 20 September 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمد بهرامی به تشریح برنامه‌ها و طرح‌های اجراشده در هفته دولت امسال پرداخت و اظهار کرد: ۱۰۲ پروژه در حوزه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴۵۸ میلیارد تومان امسال به همین مناسبت به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه ۶ پروژه در حوزه اقتصادی در هفته دولت در سمنان افتتاح شد، گفت: اعتبار هزینه‌شده برای این تعداد پروژه، بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان بوده است.

فرماندار سمنان مجموع اعتبار هزینه‌شده در ۲ حوزه اقتصادی و عمرانی برای طرح‌هایی که همزمان با هفته دولت افتتاح شدند، را ۷۳۸ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: هفت پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۷۲ میلیارد تومان و ۲ پروژه اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۱۹۲ میلیارد تومان و در مجموع، ۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۳۶۶ میلیارد تومانی در شهرستان سمنان کلنگ‌زنی شد.

بهرامی با بیان اینکه پروژه‌های شهرستان سمنان در هفته دولت امسال با اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی افتتاح و کلنگ‌زنی شد، گفت: پروژه‌های افتتاحی در حوزه عمرانی در بخش‌هایی نظیر امور عشایری، راه‌آهن، راهداری، منابع طبیعی، نوسازی مدارس، ورزش و جوانان، بنیاد مسکن، دانشگاه سمنان، جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب، برق منطقه‌ای، توزیع برق، شرکت شهرک‌های صنعتی، فناوری اطلاعات و شهرداری سمنان و در حوزه اقتصادی نیز در سه بخش میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و صنعت و معدن نهایی شده بود.

وی ادامه داد: پروژه‌های کلنگ‌زنی شهرستان سمنان نیز در بخش عمرانی، چهار پروژه در حوزه راهداری و حمل و نقل، دانشگاه علوم پزشکی و آب و فاضلاب و در بخش اقتصادی نیز متعلق به میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی بوده است.
فرماندار سمنان به بخشی از پروژه‌هایی که در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید یا کلنگ‌زنی شد، اشاره کرد و از جمله آن‌ها، افتتاح پروژه مسکونی ۴۰ واحدی اسحاق‌نبی، پروژه ۱۶ واحدی جنب مصلای سمنان، مدرسه ابتدایی پنج تن آل عبا (ع)، کلنگ‌زنی مجتمع گلخانه‌ای انقلاب ۲ در روستای اعلا، افتتاح مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان پوریای، ولی و افتتاح فاز نخست ساختمان مهندسی دانشگاه سمنان را در سمنان یادآور شد.

بهرامی بیان کرد: ۲۸ پروژه در حوزه زیرساخت شهری، چهار پروژه مهم حوزه آبخیزداری و کشاورزی، سه پروژه حوزه آموزش و آموزش عالی، ۵۵ پروژه در حوزه خدمات شهری و روستایی، چهار پروژه در حوزه راه و راه‌آهن، پنج پروژه زیرساخت صنعتی مربوط به شرکت شهرک‌های صنعتی، ۲ پروژه در حوزه نهضت ملی مسکن و یک پروژه هم در حوزه ورزشی اجرا شده است.



۱۲ پروژه مهم را در دستور کار قرار داده‌ایم

فرماندار شهرستان سمنان با اشاره به اینکه از یک سال گذشته پیگیری جدی ۱۲ پروژه مهم را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، گفت: ۲ نقطه حادثه‌خیز در جاده سمنان- دامغان (آهوان و پیچ شیطان) وجود دارد که این موضوع و رفع می‌شود و اصلاح آن از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان در دست اقدام است.

فرماندار سمنان به موضوع سد فینسک نیز اشاره و با اشاره به دستوری که از سوی رئیس کل سازمان بازرسی کشور صادر شده است، عنوان کرد: این موضوع به صورت مداوم و مستمر در حال پیگیری است و بودجه مربوطه به آن نیز اختصاص یافته و مقرر شده است تا اجرای آن از محل بودجه ملی هم دنبال شود.

بهرامی با تأکید بر اینکه هر عاملی که منجر به رشد و توسعه سمنان باشد را با جدیت دنبال می‌کنیم، گفت: از حق مردم سمنان با دیپلماسی دفاع می‌کنیم.

بازسازی خط انتقال آب از چشمه روزیه

فرماندار سمنان با اشاره به اینکه بهترین روابط و تعامل میان فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان سمنان برقرار است، گفت: بازسازی خط انتقال و تونل آب‌رسانی و انتقال آب به سمنان از چشمه روزیه از دیگر موضوعاتی بوده که در دستور کار قرار دارد.

بهرامی بیان کرد: بحث پمپاژ آب، انتقال آب و بازسازی خط انتقال همگی تأمین اعتبار شده و در مرحله انجام است.

فرماندار سمنان خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم برای تأمین آب روستا‌های اعلا، آبخوری، دوزهیر و جام نیز در دستور کار قرار دارد.



راه‌اندازی مراکز سرطان و رادیوتراپی در سمنان

بهرامی با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت و درمان و علوم پزشکی سمنان هم اتفاق خوبی که در حال پیگیری بوده؛ بحث راه‌اندازی مراکز سرطان و رادیوتراپی است، گفت: توسعه بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین (ع) از دیگر پروژه‌های مهمی محسوب می‌شود که در دست اقدام و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از استخر دانش‌آموزی در خیابان وحدت سمنان از دیگر پروژه‌های بزرگ و شاخصی بوده که تقریباً رو به اتمام است، گفت: مجتمع آموزشی ۱۲ کلاسه بعثت سمنان نیز که یک مجموعه خیرساز محسوب می‌شود، تکمیل و نهایی شده است.

پروژه‌های روی زمین مانده سمنان

فرماندار سمنان با اشاره به برخی پروژه‌های روی زمین مانده این شهرستان گفت: برخی از این پروژه‌ها از اعتبارات سفر دولت استفاده کرده‌اند و برخی دیگر اعتباری برایشان در نظر گرفته نشده بود و پیگیری نشده بودند.

بهرامی باین کرد: بر این اساس، برای این پروژه‌های نیمه‌تمام و بر زمین مانده، نامه‌ای تنظیم و به استاندار سمنان تقدیم شده است تا اعتبارات موردنیاز جذب شود.



پرداخت وام اشتغال در سمنان

بهرامی بیان کرد: سمنان در حوزه اشتغال، تعهد ایجاد شغل داشته که تاکنون ۵۲ درصد آن تحقق پیدا کرده و تا ۲۹ مردادماه امسال، یک هزار و ۴۴۶ نفر ثبت اشتغال انجام شده است.

وی بیان کرد: از ۱۳۶ طرح مصوب در بحث وام‌های تبصره ۱۸، تاکنون به ۱۳۰ طرح وام اشتغال پرداخت شده است.

اصلاحات در کشتارگاه سمنان!

فرماندار سمنان از جمله اتفاقات و خبر‌های خوب را اصلاحاتی دانست که در کشتارگاه سمنان انجام شده است عنوان کرد و گفت: قبلاً از حیث رعایت بهداشت و پسماند و دیگر مسائل، با توجه به اینکه کشتارگاه سمنان از ظرفیت‌های خوب این شهر محسوب می‌شود، مشکلاتی وجود داشت.

بهرامی بیان کرد: بوی منتشرشده از این کشتارگاه مشمئزکننده و آزاردهنده بود؛ اما با پیگیری‌های جدی که از سوی بخش خصوصی با مدیریت فرمانداری سمنان و جلب کمک از دستگاه‌های مربوطه انجام گرفت، معضلات و مشکلات این کشتارگاه رفع شده است.

استادیوم تختی سمنان احیا می‌شود

بهرامی به ساماندهی استادیوم تختی سمنان اشاره کرد و گفت: تقسیم وظایف با جلساتی که در این زمینه برگزار شده، انجام شده است.

وی گفت: مشکلات این استادیوم از لحاظ ساختاری و ماهیتی مرتبط با حوزه ورزش و جوانان است و دیگر دستگاه‌ها به لحاظ قانونی امکان ورود به آن را ندارند. ما اعلام کردیم استادیوم تختی از لحاظ موقعیت مکانی و ماهیت جغرافیایی، مکانی عمومی است و مردم از آن استفاده می‌کنند و همه باید به آن کمک کنند.

فرماندار شهرستان سمنان با تأکید بر اینکه هر دستگاهی در حوزه اختیارات خود باید به وظایفش به‌درستی عمل کند، گفت: در حوزه اختیارات خود در راستای حل و فصل مسائل مختلف، تمام تلاشم را می‌کنم و چانه‌زنی‌های لازم را انجام می‌دهم و بر این اساس، در بحث استادیوم تختی سمنان برای اصلاح شبکه اداره آب را مأمور کردیم، بحث چمن این مجموعه به شهرداری و پیست هم به ورزش و جوانان واگذار شد و لازم است دستگاه‌ها پیگیر موضوعات باشند.

فرماندار سمنان با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت دستگاه‌های مختلف استفاده کرد تا استادیوم تختی احیا شود، گفت: پرسش مهم این است که اگر امسال عملیات احیای استادیوم تختی انجام شود، سال بعد تکلیف چه خواهد بود؟!



خدمات‌رسانی مطلوب ستاد اربعین سمنان

بهرامی به اقدامات انجام‌شده در ستاد اربعین سمنان اشاره کرد و گفت: در این راستا، دو بحث وجود دارد؛ یکی زائرانی هستند که به عتبات عالیات و عراق سفر می‌کردند و بحث دیگر، افرادی است که زائران عبوری بودند و باید پذیرایی و اسکان داده می‌شدند.

فرماندار سمنان تصریح کرد: این موضوعات همگی مدیریت شد و ساماندهی در بحث اسکان، پذیرایی، استقرار مواکب و ... با دقت انجام شد.

وی با تصریح به اینکه امسال یکی از مشکلات و چالش‌های اصلی تأمین کامیون و تریلر برای مواکب بود، گفت: نباید اجازه می‌دادیم اربعین از حال مردمی خود خارج شود و دخالت بیش از حد ما به ماهیت اربعین ضربه می‌زن و امسال همین‌طور هم شد و مردم پای کار برنامه‌های اربعین بودند.



هماهنگی پرواز از فرودگاه سمنان؛ اقدامی مثبت

فرماندار سمنان درباره پرواز اربعین هم گفت: پرواز اربعین از سال گذشته مطرح شد و البته بحث پرواز از فرودگاه سمنان صرفاً با نگاه اربعین نبود و این موضوع به صورت کلی در دستور کار قرار گرفته است.

بهرامی بیان کرد: پیگیری‌های متعددی به‌ویژه از سوی عباس گلرو، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با سازمان هواپیمایی کشور، وزیر نفت و دیگر سازمان‌های مرتبط و در سطوح مختلف استانی و ملی انجام شد.

وی عنوان کرد: اسم پرواز که به میان می‌آید، مباحث مختلف از ظرفیت‌های فرودگاهی، کریدور‌های پروازی، خدمات فرودگاهی، خدمات ایمنی زمینی، خدمات امنیتی، خدمات گذرنامه‌ای و گمرکی و ... مطرح می‌شود و باید برای همه این‌ها فکری کرد.

فرماندار سمنان بیان کرد: بسیاری از این خدمات در سمنان وجود ندارد و باید پیگیری و تأمین شود؛ در برخی از موارد، امکاناتش موجود نیست و لازم است تمام مسائل عین مهره کنار یکدیگر چیده شوند تا یک پرواز انجام شود.

وی یکی از مباحث مهم در حوزه پرواز از فرودگاه سمنان را استقبال مردم عنوان کرد و گفت: تمام پیگیری‌ها در حال حاضر، به فرض وجود مسافر در حال انجام است.

فرماندار سمنان با بیان اینکه نگاه ما به پرواز مقطعی نیست و کلی است، عنوان کرد: یکی دیگر از شاخصه‌های پرواز، تأمین امنیت پرواز است که باید به آن توجه شود.

بهرامی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های درون‌سازمانی و استانی در بحث پرواز‌ها انجام شده است، گفت: هماهنگی‌های پرواز داخلی یا خارجی، شرکت هواپیمایی سازمان هواپیمایی و اخذ مجوز‌های پروازی هم مطرح و لازم است تا مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تمام فرآیند‌های ملی و استانی برای تأمین پرواز اربعین از فرودگاه سمنان به نجف انجام شد و این پرواز شکل گرفت.

وی با بیان اینکه هر ساله بزرگ‌ترین اجتماع شیعیان در اربعین شکل می‌گیرد، اظهار امیدواری کرد: پرواز اربعین سنگ‌بنایی باشد که پرواز از فرودگاه سمنان به‌شکل دائمی انجام شود.



گلایه‌های ترافیکی در سمنان

فرماندار سمنان با اشاره به اینکه در طراحی هندسی معابر بحث ترافیک و نگاه ترافیکی مطرح است، گفت: سال گذشته بحث تونل میدان سعدی مطرح شد و علتش را ترافیک میدان سعدی عنوان کرده بودند.

بهرامی بیان کرد: طرح اجرای تونل در این میدان مطرح شد؛ اما شورای عالی شهرسازی در یک مجمع کارشناسی در دانشگاه تربیت مدرس مطرح کرد که اتفاقاً گاهی در بعضی مکان‌ها، ترافیک لازم است و حل معضل ترافیک با ایجاد ترافیک ممکن است.

وی تصریح کرد: به عبارت بهتر، گفته شد که اگر بخواهیم جلوی سرعت غیرمجاز خودرو‌ها و وسایل نقلیه را بگیریم، گاهی وقت‌ها لازم است تا خودرو‌ها با سرعت میانی متناوب حرکت کنند و این بهتر است و به عقیده بنده نیز این جمله معقولی است.

بهرامی به پروژه میدان «عدالت» سمنان اشاره کرد و با بیان اینکه این موضوع به مدت ۶ ماه مورد بحث قرار گرفت و مشاوری در حوزه ترافیک از تهران بعد از برداشت منطقه‌ای طرحی ارائه داد، گفت: طرح باید با آنچه در میدان است، تطابق داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به شکل مهندسی میدان که هیچ شباهتی به میدان نداشت، نحوه ورود به میدان هم دچار چالشی جدی شده بود و بسیاری از تصادفات بر اساس اشکالات موجود در این میدان شکل می‌گیرد.

فرماندار سمنان با بیان اینکه حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از مشکلات ترافیکی به فرهنگ ترافیکی مردم مرتبط می‌شود و بر این اساس بخشی از ترافیک به رفتار خودمان برمی‌گردد، گفت: زیرساخت‌های فرهنگی ترافیک باید توسط خبرنگاران برای مردم تبیین شود.



چرا فرمانداران در کمیسیون ماده ۵ نه عضو هستند و نه حق رأی دارند؟

فرماندار سمنان تصریح کرد: چرا فرمانداران در کمیسیون ماده پنج نه عضو هستند و نه حق رأی دارند؟ چرا فرمانداران درباره تصمیم‌گیری عمرانی شهر‌های خودشان حق دخالت ندارند؟

بهرامی ادامه داد: جالب است که مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری در کمیسیون ماده پنج عضو است؛ اما بنده به‌عنوان فرماندار که مسؤول این حوزه و مسؤول ستاد بحران و شورای ترافیک هستم، عضو این کمیسیون نیستم. زمانی می‌توانم پاسخگو باشم که در تصمیم‌گیری‌ها نقشی داشته باشم!

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار