مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سطح زیر کشت باغات گردو استان در حال حاضر ۷ هزار و ۴۰۰ هکتار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری برداشت گردو در باغات استان بیش از ۸ هزار تُن باشد.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸ 25 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ابراهیم شیرانی با اشاره به اینکه برداشت گردو در چهارمحال و بختیاری از اواخر شهریورماه آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه دارد، گفت: زمان برداشت گردو در استان بسته به شرایط اقلیمی و آب و هوایی است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سطح زیر کشت باغات گردو استان در حال حاضر ۷ هزار و ۴۰۰ هکتار است که از این میزان ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار بارور هستند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری برداشت گردو در باغات استان بیش از ۸ هزار تُن باشد، افزود: نسبت به سال گذشته برداشت گردو بیش از ۲۵ درصد افزایش یافته است.

شیرانی با بیان اینکه غالب ۹۰ درصد باغات چهارمحال و بختیاری به صورت بذری است، یادآور شد: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان جهاد کشاورزی و وزارتخانه حرکت به سمت کشت‌های پیوندی و یکسان است، در همین راستا یک هکتار از باغات استان زیر کشت رفته و در سال‌های آینده شاهد ارتقا و بازار پسندیدی این محصول هستیم.

وی گفت: لازم به ذکر است بیشترین سطح باغات گردو در استان در شهرستان‌های سامان، بروجن و فارسان قرار دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان در پایان خاطرنشان کرد: تولیدات خشکبار در استان از نظر کمیت و کیفیت در وضعیت مطلوبی قرار دارد و در کنار مصرف داخلی در استان، در استان‌های دیگر نیز بازار‌های خود را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار