فرماندار چرداول‌:
فرماندار چرداول‌ گفت: باتدوین سند راهبردی جوانان درشهرستان ضمن شناسایی ظرفیت جوانان شاهد جوان‌گرایی درتمامی امور الخصوص امور مدیریتی خواهیم شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵ 26 September 2023

فرماندار چرداول‌ بیان داشت: باتدوین سند راهبردی جوانان درشهرستان ضمن شناسایی ظرفیت جوانان شاهد جوان‌گرایی درتمامی امور الخصوص امور مدیریتی خواهیم شد.

علی محمدی فرماندار چرداول  در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان با اعلام این خبر که سند راهبردی جوانان در شهرستان تدوین می شود، اظهار داشت: در این راستا لازم است اداره ورزش و جوانان با همکاری دیگر دستگاه های ذی ربط با راه اندازی یک سامانه نسبت به ایجاد بانک اطلاعاتی اقدام نماید.

وی در ادامه گفت: در این سامانه بایست نسب به شناسایی و تفکیک جوانان از نظر سطح تحصیلات، سن و آخرین وضعیت شغلی آنان اقدام شود تا مشخص شود که در سطح شهرستان چه تعداد جوان بیکار با چه تحصیلاتی داریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان چرداول با اشاره به اینکه تهیه سند راهبردی برای شناسایی ظرفیت‌ها و پیگیری امور جوانان حائز اهمیت است، اضافه کرد: در این راستا بایست از نظر، ظرفیت و توان دانشگاه‌ها، نخبگان، سمن ها، گروه های مردم نهاد و دیگر کارشناسان امر استفاده شود.

وی در ادامه از سند راهبردی جوانان بعنوان نقشه راه اصلی امور در این حوزه بسیار مهم یاد کرد و تاکید کرد: با تدوین این سند مهم شاهد جوان‌گرایی در امور مدیریتی خواهیم شد.

وی افزود: این مهم می تواند بعنوان یک موتور محرکه در توسعه و پیشرفت نقش آفرینی نماید.

محمدی در ادامه با تاکید بر این مهم که استفاده از ظرفیت جوانان در امور مدیریتی موجب تحول و توسعه می شود، اظهار داشت: در این زمینه لازم است که مهارت آموزی جوانان در دستورکار دستگاه های متولی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای این مهم لازم است از ظرفیت دستگاه های متولی چون فنی حرفه ای شهرستان، هلال احمر و ... در راستای مهارت آموزی جوانان استفاده شود، افزود: همچنین لازم است در راستای ساماندهی امور جوانان و ایجاد کارآفرینی و اشتغال برای آنان نسبت به معرفی آنان به بانکها از طریق اراده تعاون و کار و رفاه اجتماعی اقدام شود.

فرماندار چرداول در پایان با اشاره به اهمیت نشست ستاد ساماندهی امور جوانان خواستار حضور مدیران در جلسات با آگاهی و دست پر شد و گفت: جلسات نبایست در حد رفع تکلیف برگزار شود بلکه در اینجا نیازمند ارائه راهکار عملی از طرف مدیران در جهت رفع مشکلات جوانان هستیم.

وی افزود: مدیران بایست همواره دغدغه حل مشکلات جوانان را در اولویت کار خود قرار دهند و با برنامه ریزی درست در این زمینه در عمل به این مهم جامه عمل پوشانند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار