ترویج فعالیت‌های کتابخوانی در روستاهای استان سمنان به‌عنوان یکی از برنامه‌های جدی فرهنگی در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ 27 September 2023

به گزارش تابناک سمنان، برنامه‌های تابستانه در کتابخانه عمومی شهید شهروی روستای لاسجرد به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جامعه هدف در محور‌های مختلف ویژه کودکان و نوجوانان اجرا شد و به خط آخر رسید.

طاهره رهایی، مسؤول کتابخانه عمومی شهید شهروی روستای لاسجرد هدف از برگزاری این فعالیت‌ها را ترویج فرهنگ مطالعه، غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، توانمندسازی بانوان روستایی و حمایت از کسب‌وکار‌های کوچک در روستا عنوان کرد.

وی گفت: در این کتابخانه، علاوه بر امانت کتاب، فعالیت‌های فرهنگی متنوعی ازجمله نشست‌های کتاب‌خوان، جمع خوانی، قصه‌گویی، کارگاه خلاقیت، کارگاه‌های آموزشی متنوع، کارگاه مشاوره و جشن‌ها و مراسم به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.



مسؤول کتابخانه عمومی شهید شهروی روستای لاسجرد گفت: همواره سعی شده است تا کتابخانه به‌عنوان تنها پاتوق فرهنگی روستا در انجام فعالیت‌های متنوع فرهنگی مشارکت داشته باشد.

رهایی بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان یکی از شاخص‌های ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه مطرح هستند و می‌توانند نقش محرک در تقویت قوه تفکر و خلاقیت دانش‌آموزان را داشته باشند و در عصر اطلاعات آنان را به سمت مطالعه سوق دهند.

وی گفت: کتابخانه‌ها در پرورش و رشد فردی، اجتماعی، علمی و فرهنگی کودکان و نوجوانان نقش و اهمیت بسیار دارند.

مسؤول کتابخانه عمومی شهید شهروی روستای لاسجرد افزود: کلاس‌های آموزش نقاشی، طراحی، کاردستی، قصه‌گویی خلاق، قرآن، ریاضی، آموزش خیاطی، آموزش حوله بافی و جاجیم‌بافی و ... با همکاری و مشارکت دهیاری و شورای اسلامی و پایگاه بسیج خواهران و برادران روستای لاسجرد در طول تابستان برگزار شده است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار