مدیرکل گمرکات قم گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ارزش صادرات قطعی صورت گرفته از گمرکات استان به ۱۲۷ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۹۲ دلار رسیده‌است.
کد خبر: ۱۱۲۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷ 27 September 2023

به گزارش تابناک قم، اسفندیار دریکوندی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی ضمن تاکید بر انجام سریع فرآیندهای مرتبط با صادرات در گمرکات قم، بیان داشت: این میزان صادرات کالاهای ساخت استان به کشورهای هدف (در مناطق مختلف جهان) در قالب تعداد سه هزار و ۳۱۶ اظهارنامه و به وزن ۱۲۲ هزار و ۶۶۲ تُن انجام شده‌است.

وی با اشاره به جایگاه فعالیت‌های اداره کل گمرکات قم در سرعت بخشیدن به توسعه اقتصادی استان و افزایش درآمدهای پایدار، افزود: در همین رابطه درآمد کل گمرکات استان نیز از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریورماه از ۴۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: گمرکات قم در زمینه ترانزیت کالا با سایر گمرکات کشور نیز فعالیت گسترده‌ای دارد و در همین رابطه طی مدت یاد شده تعداد یک‌هزار و ۷۳۸ مورد کالا به وزن ۴۸ هزار و ۶ تُن به گمرکات این استان وارد و تعداد ۸۶ مورد کالا به وزن ۹۷۳ تُن از آن خارج شده‌است.

گفتنی‌است صادرات استان قم روند رو به رشدی دارد و تنها در سال ۱۴۰۱، ۳۴۷ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۶۵۱ دلار کالا از طریق گمرکات استان به کشورهای مختلف جهان صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از ۲۲ درصد رشد داشت و در نوع خود یک رکورد به‌شمار می‌آید؛ این میزان صادرات در قالب تعداد هشت‌ هزار و ۲۶۴ اظهارنامه و به وزن ۳۷۹ هزار و ۷۰۷ تُن انجام شده‌است که در این شاخص نیز صادرات استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از ۲۸ درصد رشد را نشان می‌دهد؛ درحال حاضر ۳۸ کشور مقصد کالاهای صادراتی قم هستند.

دریکوندی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه واردات نیز طی ۶ ماه گذشته ۲۳۱ میلیون و ۹۳ هزار و ۵۶۶ دلار کالا به وزن ۴۱ هزار و ۱۳۲ تُن در قالب تعداد یک‌هزار و ۶۰۴ اظهارنامه از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شده‌است که کالاهای اساسی و نیز مواد و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای صنعتی حجم بزرگی از آن را تشکیل می‌دهد.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار