کد خبر: ۱۱۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱ 16 October 2015

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز: نباید نابینایان از خدمات اجتماعی در جامعه محروم باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مراسم روز عصای سفید بعد از ظهر امروز با حضور مسئولان استانداری البرز، مدیرکل کتابخانه‌های این استان، روسای ادارات کتابخانه‌های شهرستان‌های مختلف البرز، مدیران بهزیستی، خیرین و تعدادی از جامعه نابینایان و کم‌بینایان استان البرز برگزار شد.

در بخشی از این مراسم حمیدرضا عسگری طی سخنانی اظهار داشت: خداوند متعال ویژگی‌ها و خصوصیت‌های مهمی برای انسان‌ها خلق فرموده و اگر فردی از بخشی از این ویژگی‌ها محروم باشد،‌ به طور قطع خصوصیت‌های ارزشمند دیگری دارد که باید به بهترین شکل از آنها بهره‌ گرفت.

وی تصریح کرد: به همین دلیل است که می‌بینیم یک نفر که دارای معلولیت‌های جسمی است مانند اینکه توان راه رفتن ندارد، به عنوان نمونه نقاش و یا آهنگ‌ساز و یا نویسنده بسیار بزرگ و متبحری می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه نباید نابینایان از خدمات اجتماعی در جامعه محروم باشند، گفت: بنابراین باید با فراهم‌سازی امکانات ویژه، خصوصیت‌ها و استعدادهای بارز انسان‌ها را کشف و در راه بهره‌مندی صحیح از آنها بهره‌ گرفت.

عسگری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت جامعه نابینایان و کم‌بینایان استان البرز گفت: در حال حاضر این جامعه حدود 750 نفر را در استان البرز تحت پوشش داده و باید امکانات لازم در اختیار این گروه مردمی قرار گیرد.

وی افزود: تقویت تشکل‌های مردمی از جمله اولویت‌های مهم دولت است و در این میان تشکل‌هایی مانند جامعه نابینایان استان البرز در اولویت قرار دارند و باید شرایط توسعه فعالیت‌ آنها و افزایش خدماتی که به نابینایان ارائه می‌کنند را فراهم کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه امکانات دولتی محدود است، گفت: باید با تقویت تشکل‌های مردم‌نهاد شرایط را برای افزایش خدمات‌دهی به شهروندان فراهم کرده و در این صورت می‌توانیم گام‌های خوبی در حوزه رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی برداریم.

عسگری با تاکید بر اینکه باید مشکلات، نیازها و کاستی‌های جامعه نابینایان استان البرز شناسایی شود، گفت: رفع این مشکلات از جمله اولویت‌های دستگاه‌های دولتی در البرز است.

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام شمس‌الله فلاح مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز نیز طی سخنانی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 300 نفر از جامعه نابینایان و کم‌بینایان استان البرز عضو کتابخانه‌های عمومی این استان هستند.

وی افزود: ارائه خدمات مناسب به این افراد از جمله حقوقی است که آنها بر گردن مسئولان دارند و اداره کل کتابخانه‌های استان البرز در این راه برنامه‌ها و طرح‌های ویژه‌ای در دستور کار دارد.

این مسئول گفت: از جمله طرح‌های ما افزایش کتاب‌های ویژه نابینایان در کتابخانه‌های عمومی است و هم اکنون بیش از 6 هزار 500 جلد کتاب ویژه آنها در کتابخانه‌های البرز وجود دارد.

فلاح تصریح کرد: تولید کتاب‌های صوتی ویژه نابینایان و همچنین احداث یک کتابخانه مستقل برای این قشر از جامعه از جمله دیگر برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار