معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی در جلسه کمیته غارشناسی استان اردبیل گفت: ۳۵ دهنه غار در استان اردبیل شناسنامه دار شده است و اطلاعات آن در سامانه غارشناسی کشور به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۱۲۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶ 02 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، رامین جمشیدی با اشاره به شعار امسال روز غار پاک با عنوان حفاظت از غارها، حمایت از تنوع زیستی اظهار کرد: بر خلاف تصور رایج، غار‌ها فاقد حیات نیستند و زندگی گونه‌هایی که صرفا با شرایط محیطی تاریک، مرطوب، دمای پایین و منبع غذایی اندک غار‌ها سازش یافته‌اند، اهمیت غار‌ها را به عنوان یک زیست بوم خاص آشکار می‌کند.

وی افزود: شناسایی دقیق و درجه‌بندی غار‌های استان نیازمند انجام مطالعات بیشتر از لحاظ جنبه‌های مختلف زمین شناختی، زیست شناختی، فرهنگی و گردشگری است و تاکنون ۳۵ دهنه غار در استان اردبیل شناسنامه‌دار شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، از جمله غار‌های استان می‌توان به غار‌های کنزق، ورگه‌سران و ویند کلخوران در سرعین، بوینی یوغون در نیر، بنه لر، داشکسن و قره قیه در مشگین شهر، هواشناق در کوثر، یخکان، هفت خانه (یدی دام)، ازنو، درو و کلور در خلخال اشاره کرد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار