رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افتتاح بیمارستان شیمی درمانی و سرطان کرمانشاه در پاییز امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰ 04 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شروع ساخت این پروژه از سال ۱۳۹۵ گفت : این پروژه تا سال ۱۴۰۰ حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی افزود: در دو سال اخیر اعتبارات خوبی برای پروژه گرفته و توانستیم آن را تکمیل کنیم.

محمدی گفت: در حال حاضر کار پروژه در مراحل انتهایی قرار داد و پاییز امسال این بیمارستان افتتاح و پذیرش بیمار در آن آغاز می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تجهیزات فوق پیشرفته این بیمارستان گفت: در این بیمارستان یک دستگاه پت اسکن قرار می‌گیرد که تا دو ماه دیگر همزمان با افتتاح پروژه مراحل نصب آن هم به پایان می‌رسد.

وی افزود: پت اسکن نوعی دستگاه تصویربرداری فوق پیشرفته است که نحوه عملکرد بدن را نشان داده و سرنخ‌های مهمی در خصوص نحوه بروز بیماری نشان می‌دهد.

محمدی گفت: از این دستگاه برای یافتن سرطان، مشاهده انتشار یافتن یا نیافتن این بیماری، موثر بودن شیوه‌های درمانی آن و تعیین عود سرطان پس از درمان استفاده می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این دو دستگاه رادیوتراپی و یک دستگاه توموتراپی هم در این بیمارستان نصبت می‌شود که کمک بسیاری به درمان بیماران مبتلا به سرطان خواهد کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: نصب این دستگاه‌ها هم از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد و ممکن است تا مدتی پس از افتتاح بیمارستان نصب آن‌ها ادامه داشته باشد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف ساخت و خرید تجهیزات این بیمارستان پیشرفته شده است.

وی تعداد تخت‌های این بیمارستان را ۱۲۰ تخت اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر با کمبود شدید تخت‌های شیمی درمانی دراستان مواجه هستیم و قطعا راه اندازی این بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی کمک بزرگی برای این بیماران خواهد بود.

وی با اشاره به قطب بودن استان در عمده حوزه‌های بهداشتی و درمانی گفت: با راه اندازی این بیمارستان علاوه بر بیماران استان، بیماران استان‌های غرب کشور هم از منافع آن بهره‌مند خواهند شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار