کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از وجود 50 مدرسه پنج ستاره در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 17 October 2015
کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از وجود 50 مدرسه پنج ستاره در سطح استان خبر داد.

مهوش کرمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به وجود 50 مدرسه مروج سلامت در سطح استان، گفت: مدارس استان بر حسب میزان رعایت موارد و نکات بهداشتی ستاره می‌گیرند و در حال حاضر 50 مدرسه استان پنج ستاره هستند که مدارس مروج سلامت نامیده می‌شوند.

کرمی افزود: مدارس پنج ستاره و یا مدارس مروج سلامت به مدارسی گفته می‌شود که میزان رعایت نکات بهداشتی در آنها در سطح خوبی است و می‌توانند به عنوان الگوی سایر مدارس مطرح شوند.

وی وضعیت فیزیکی مناسب مدرسه به لحاظ نوع ساختمان و قدمت آن، وضعیت سرویس‌های بهداشتی و آبخوری مدرسه و رعایت فاصله استاندارد 15 متر بین آبخوری و سرویس بهداشتی، داشتن بوفه سالم و بهداشتی و شرایط ایمنی مدرسه را از جمله فاکتورهای مهم در امتیازدهی مدارس عنوان کرد.

کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به وجود بیش از سه هزار مدرسه در سطح استان، اظهار کرد: متاسفانه بیشتر مدارس استان بافت قدیمی دارند و مسائل بهداشتی در آنها چندان رعایت نشده است.

کرمی با بیان اینکه بیش از نیمی از مدارس استان در روستاها هستند، گفت: متاسفانه به دلیل شرایطی که مدارس در روستاها دارند و بعضا در مواردی کلاس درس در کانتینر تشکیل می‌شود، می‌توان گفت عمده این مدارس شرایط بهداشتی ندارند.

وی با بیان اینکه فضای سبز و درختکاری در حیاط مدارس نیز جزو فاکتورهای امتیازدهی محاسبه می‌شود، گفت: متاسفانه عمده مدارس غیرانتفاعی فضای کافی را برای داشتن یک مدرسه مناسب در اختیار ندارند، اما متاسفانه این مدارس با وجود نداشتن فضای کافی مجوز می‌گیرند و فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار