عملیات اجرایی پروژه تامین آب شرب پنج شهر و ۱۳۴ روستای شهرستان خدابنده از سد«تالوار»آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸ 11 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، اکبر باقری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان عصر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه تامین آب شرب پنج شهر و ۱۳۴ روستای شهرستان خدابنده از سد «تالوار» اظهار داشت: طول مسیر انتقال ۱۶۱ کیلومتر است و هدف از اجرای آن تامین آب شرب شهر‌های گرماب، زرین رود، کرسف، سهرورد، ۵۰ درصد نیاز شهر قیدار و ۱۳۴ روستای مسیر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان اظهار داشت: اعتبار موردنیاز برای اجرای این طرح ۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد و خط انتقال هشت مخزن تعبیه شده است.

وی به پروژه‌های در دست اجرای سدسازی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: ۲ سد «ایالو» و «میرزاخانلو» در حال آماده‌شدن برای بهره‌برداری هستند.

اکبری افزود: سد بلوبین نیز تا پایان امسال آبگیری می‌شود و سد مراش نیز تا نیمه سال آینده به مرحله آبگیری می‌رسد.

در ادامه الماس وندی، معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران اظهار کرد: انتقال آب سد تالوار به شهرستان خدابنده طرح بسیار مهمی است و حق مردم منطقه است که از منابع آب تأمین شده، بهره‌مند شوند.

معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران افزود: طرح‌های آبرسانی نیاز به منابع دارد و دولت سیزدهم در این حوزه تمرکز جدی دارد و طرح‌های نیمه‌تمام عمده‌ای را در زمینه آبرسانی به سرانجام رسانده است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار