مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: مسابقه ملی پارس‌آرا در ایلام برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 15 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علی هوشمند اظهار داشت: مسابقه ملی «پارس‌آرا» نخستین مسابقه طراحی و بازاریابی شخصیت‌های پارسی و شخصیت‌پردازی در حوزه کودک و نوجوان است که از سوی شورای فرهنگ عمومی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این مسابقه باتوجه به اولویت پنجم موضوعات فرهنگی اعلام‌شده مبتنی بر رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جاری و برنامه ملی زیست‌بوم فرهنگ بنیان برگزار می‌شود.

هوشمند با اشاره به مزایای ویژه این رویداد از جمله: ثبت حقوقی بسته کامل طرح‌های شخصیت اعم از داستان، شناسنامه شخصیت‌ها، تصاویر آنان و نمونه محصولات، افزود: از دیگر مزایای این رویداد، معرفی و ترویج طرح‌های شخصیت منتخب در قالب پویش رسانه‌ای و نیز به‌هم‌رسانی صاحبان طرح‌ها با کسب‌وکارهای فرهنگ بنیان باهدف مدل تجاری طرح‌های شخصیت است.

وی یادآور شد: شرایط شرکت در این مسابقه ارائه داستان، تصویر و شناسنامه شخصیت‌ها با تمرکز بر مخاطب کودک و نوجوان است و به‌علاوه طرح شخصیت‌ها باید در قالب یک محصول نمونه ارائه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام محورهای مسابقه را پویانمایی، بازی‌های ویدئویی، نشر مکتوب، نشر دیجیتال و سرگرمی‌های فیزیکی عنوان کرد. ابزارک مسابقه ملی پارس‌آرا در ایلام برگزار می‌شود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار