دهمین جلسه کارگروه کنترل بازار املاک و مستغلات شهرستان آبدانان در خصوص ساماندهی مشاورین املاک به ریاست فرماندار و با حضور اعضای کارگروه برگزار گردید‌.
کد خبر: ۱۱۳۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸ 15 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد رحمانی در این جلسه انجام گشتهای مشترک و بازدید مستمر از بنگاه های مشاور املاک را کافی ندانست و با نارضایتی از افزایش نرخ اجاره بها، اقدامات صورت گرفته در این حوزه را ناکافی و از افزایش قیمت ها انتقاد کرد.

 وی اظهار داشت: میزان رهن و اجاره بها واحدهای مسکونی و تجاری باید متناسب استانداردها و به ترتیب میزان اجاره بها برای واحدهای مسکونی نوساز در بهترین نقاط شهر با تمامی امکانات به میزان حداکثر ۲ میلیون تومان اجاره و ۱۰۰ میلیون تومان رهن و یا رهن کامل حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان تعیین گردد .

رحمانی خاطرنشان کرد :میزان اجاره بهاء و رهن کامل بستگی به سال ساخت، منطقه قابل سکونت و امکانات واحد، به نسبت کاهش می یابد و از این تاریخ به بعد هیچ بنگاه مشاور املاکی حق ندارد بالاتر از مقدار مصوب اعلامی، نسبت به صدور قولنامه اقدام نماید که در غیر اینصورت با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

وی افزود :برای واحدهای تجاری نیز بر اساس مکان و منطقه واحد، متراژ و ..... نیز اعضای کارگروه در حال بررسی و تهیه نرخ نامه می باشند که در روزهای آینده برای عموم اطلاع رسانی خواهد شد.

 فرماندار آبدانان تاکید کرد: بحث کنترل بازار مسکن و اجاره بها به صورت جدی در دستور کار اعضای کارگروه بوده و با حضور مقتدر گشت مشترک کارگروه و حمایت مردم عزیز، ساماندهی مطلوبی به این حوزه داده و با مشاورین املاکی که موجب نابسامانی و آشفته بازار حوزه املاک و اجاره بها شده‌اند برخورد قاطع و قانونی خواهد شد./م

بهروز مردانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار