معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۳۰ طرح توسط مرکز آمار ایران تعریف شده است که این طرح‌ها در استان نیز اجرایی خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۳۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸ 19 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، قهرمان روغنی گفت: انجام امور با برنامه‌ریزی صحیح به موفقیت ختم خواهد شد و برنامه‌ریزی نیز به داشتن آمار نیاز دارد یعنی در واقع ورودی آمار و اطلاعات و خروجی آن برنامه‌هایی هستند که اجرا شده و به موفقیت منتج می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مرکز آمار برای تغذیه نظام برنامه‌ریزی در هر کشوری وجود دارد، ادامه داد: سه روش شامل اجرای سرشماری، اجرای طرح‌های نمونه‌ای و استفاده از آمار‌های ثبتی برای تولید آمار در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: تمامی سرشماری‌های ایران به روش مراجعه به افراد، مصاحبه و تکمیل پرسشنامه انجام شده است، اما مقرر است سرشماری ۱۴۰۵ به روش ثبتی ـ مبنا انجام شود که یک روش دقیق و ارزان قیمت است.

روغنی تصریح کرد: در سال جاری ۳۰ طرح توسط مرکز آمار ایران تعریف شده است که این طرح‌ها در چهارمحال و بختیاری نیز اجرایی خواهد شد، دوره اجرای طرح‌های ذکر شده سالانه، ماهانه و فصلی است برای مثال طرح آمارگیری از قیمت کالا و خدمات مصرفی خانوار که برای کنترل تورم است به صورت ماهانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به برخی از طرح‌هایی که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود، یادآور شد: طرح‌های آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی، دامداری‌ها، فعالیت صنعتی خانوار، به هنگام‌سازی بهره‌برداران کشاورزی، هزینه و درآمد خانوار‌های شهری، و طرح آمارگیری از نیروی کار از جمله این طرح‌ها است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: رعایت اصل بی‌طرفی، پاسخگویی و شفافیت، رعایت موازین و اخلاق حرفه‌ای، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، هماهنگی در سطح ملی، استفاده از استاندارد‌های بین‌المللی از جمله مواردی هستند که باید در تهیه و انتشار آمار رعایت شوند.

وی افزود: امسال ایجاد پورتال مخاطرات محیطی در دستور کار قرار دارد که در واقع اطلاعات گسل، لغزش، بارندگی در آن بارگذاری شده و مدیران مربوطه می‌توانند از اطلاعات آن استفاده کنند و همچنین تغدیه اطلاعات پنجره واحد زمین توسط معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام می‌شود که این پنجره برای پیشگیری از زمین‌خواری کاربرد بالایی دارد.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار